Projektowanie edukacyjne
Tryby studiowania: stacjonarny i niestacjonarny.
Czas trwania: 2 lata (4 semestrów).
Zakład Pedeutologii
Kurator Zakładu: prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska
Opis
Oferta studiów jest skierowana do osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych licencjackich na różnych kierunkach. Studia na specjalności PROJEKTOWANIE EDUKACYJNE przygotowują przyszłych pedagogów zarówno od strony merytorycznej, jak i praktycznej do bycia liderem oraz architektem zmian edukacyjnych w różnych kontekstach społecznych i kulturowych. W toku kształcenia specjalistycznego absolwent uzyskuje interdyscyplinarne przygotowanie teoretyczne i praktyczne, łączące nauki humanistyczne i społeczne oraz posiada wiedzę pedagogiczną, filozoficzną, socjologiczną, psychologiczną, metodologiczną oraz metodyczną, potrzebną do działań zawodowych i badań naukowych w obszarze edukacji, a przede wszystkim w obszarze szeroko rozumianego projektowania edukacyjnego (dot. programów oraz materiałów uczenia się – nauczania; przestrzeni społecznej, fizycznej i wirtualnej; zmian w instytucjach / organizacjach edukacyjnych) w zależności od profilu ukończonych studiów I stopnia oraz własnych doświadczeń zawodowych i zainteresowań.
PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE:
- Podstawy projektowania edukacyjnego
- Projektowanie zestawów edukacyjnych w małej skali
- Dydaktyka rzeczy
- Zarządzanie zmianą w edukacji
- Tworzenie i zarządzanie projektami edukacyjnymi
- Warsztat pisania wniosków projektowych
- Podstawy pedagogiki wizualnej i architektura przestrzeni edukacyjnej
- Własna działalność gospodarcza w sektorze edukacyjnym.
MOŻLIWE ZAJMOWANE STANOWISKA PRACY / FUNKCJE
PO UKOŃCZENIU STUDIÓW:
- pedagog w zakresie projektowania i realizacji usług edukacyjnych, partner edukacyjny instytucji systemu oświaty (dotyczy studentów posiadających przygotowanie pedagogiczne; dla studentów, którzy podczas studiów I stopnia nie zdobyli przygotowania pedagogicznego, istnieje możliwość ich uzupełnienia (usługa płatna), placówek wychowawczych, opiekuńczych i edukacyjnych różnego typu (m. in. placówki wsparcia dziennego: świetlice np. socjoterapeutyczne, inne placówki poprawiające dostęp do usług wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, kluby, domy kultury, muzea tradycyjne i interaktywne centra edukacyjne, eksperymentatoria)
- koordynator projektu w obszarze edukacji, specjalista ds. zarządzania projektami edukacyjnymi (np. w fundacjach, stowarzyszeniach), członek zespołu projektowego, założyciel organizacji pozarządowej
- prywatny przedsiębiorca w obszarze edukacji (np. w firmach, niepublicznych żłobkach, punktach przedszkolnych, klubach dziecięcych, interaktywnych laboratoriach medialnych)
- projektant usług edukacyjnych (np. w firmach szkoleniowych oraz tworzących kursy e-learningowe).
ZADANIA, KTÓRE ABSOLWENT MOŻE WYKONYWAĆ
PO UKOŃCZENIU STUDIÓW:
Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do tworzenia i realizowania różnego rodzaju projektów edukacyjnych w przestrzeni społecznej oraz fizycznej; inicjowania i prowadzenia organizacji edukacyjnych oraz zajmujących się edukacją; współpracy jako partner edukacyjny instytucji kulturalno-oświatowych; aranżowania stosownej do zadań przestrzeni edukacyjnej oraz projektowania materiałów dydaktycznych.
POTENCJALNE MIEJSCA PRACY:
- w zakresie projektowania edukacyjnego i współpracy jako partner edukacyjny instytucji systemu oświaty (dotyczy studentów posiadających przygotowanie pedagogiczne; dla studentów, którzy podczas studiów I stopnia nie zdobyli przygotowania pedagogicznego, istnieje możliwość ich uzupełnienia (usługa płatna), placówek wychowawczych, opiekuńczych i edukacyjnych różnego typu (m. in. placówki wsparcia dziennego: świetlice np. socjoterapeutyczne, inne placówki poprawiające dostęp do usług wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, kluby, domy kultury, muzea tradycyjne i interaktywne centra edukacyjne, eksperymentatoria)
- organizacje pozarządowe (np. fundacje, stowarzyszenia)
- własna działalność gospodarcza (np. zakładanie niepublicznych żłobków, punktów przedszkolnych, klubów dziecięcych, interaktywnych laboratoriów medialnych)
- prywatne firmy szkoleniowe działające w obszarze edukacji oraz tworzące kursy e-learningowe.
-
-