Edukacja medialna i technologie informacyjne
Tryby studiowania: stacjonarny i niestacjonarny.
Czas trwania: 2 lata (4 semestrów).
Zakład Edukacji Medialnej
kierownik: prof. UAM dr hab. Natalia Walter
Opis
Absolwent specjalności Edukacja medialna i technologie informacyjne uzyskuje interdyscyplinarne przygotowanie teoretyczne i praktyczne, łączące nauki społeczne z edukacyjnym zastosowaniem nowych mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Potrafi dostrzegać problemy masowej komunikacji społecznej. Doskonali umiejętności techniczne, komunikacyjne, projektowe i metodyczne, niezbędne do sprawnego poruszania się w środowisku mediów, mass mediów i multimediów. Refleksyjnie ocenia rolę mediów w edukacji oraz optymalnie korzysta z ich rzeczywistej funkcjonalności.
W szczególności absolwent:
- rozumie psychologiczne, etyczne i prawne aspekty funkcjonowania człowieka w świecie mediów
- wykorzystuje rolę nowych mediów i technologii w rozwoju człowieka i w kształtowaniu tożsamości
- uwzględnia w edukacji medialnej różne style poznawcze, modele uczenia się i mechanizmy motywacji
- bada media masowe, analizuje i ocenia społeczne skutki oddziaływania nadawców na odbiorców
- zna język mediów
- potrafi oceniać wartość merytoryczną, estetyczną i kulturową mediów
- projektuje materiały dydaktyczne: tekstowe, audialne, wizualne, multimedialne oraz internetowe
- umie fotografować i filmować oraz tworzyć prezentacje, projektować strony internetowe i profile społecznościowe.
Program studiów dla studiów stacjonarnych
Program studiów dla studiów niestacjonarnych
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
- Komunikowanie medialne
- Psychologia mediów
- Media audiowizualne
- Media interaktywne i społecznościowe/Multimedia
- Cyberzagrożenia / Zagrożenia medialne
- Film
- Etyczne i prawne aspekty mediów
- Autoprezentacja i kształtowanie wizerunku w sieci
- Wizualizacja graficzna i fotograficzna/Podstawy fotografii cyfrowej
- Sztuka nowych mediów/Książka 2.0
- Tworzenie projektów edukacyjnych
- Popularyzacja nauki i promocja edukacji.
Kariera
Potencjalne miejsca pracy:
- w różnych obszarach działań naukowych, badawczo-rozwojowych i edukacyjnych, związanych z mediami, mass mediami, multimediami i nowymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi
- w ośrodkach twórczych i instytucjach medialnych, takich jak: prasa, radio, telewizja, wydawnictwa multimedialne, agencje reklamowe, producenci mediów, animatorzy kampanii społecznych itp.
- w ośrodkach ekspozycyjno-szkoleniowych oraz w placówkach kulturalno-oświatowych, m.in. takich jak: centra targowe i konferencyjne, ośrodki kultury lub świetlice osiedlowe, pracownie komputerowe, audiowizualne, filmowe, fotograficzne bądź realizujące nagrania wideo
- na uczelniach i w oświacie, w jednostkach gospodarczych, państwowych i społecznych, w firmach i spółkach, organizacjach, organach i urzędach, w których niezbędni są rzecznicy prasowi i specjaliści ds. kontaktów z mediami.
Nasze pasje
Zapraszamy na nasze strony na Facebooku:
Strona Zakładu Edukacji Medialnej:https://www.facebook.com/zemwseuam
Strona specjalności: https://www.facebook.com/edukacjamedialnaUAM/
Koło naukowe MEDIUM:
Nasze koło zrzesza osoby interesujące się mediami. Stawiamy przede wszystkim na WARSZTATY, m.in. z fotografii, montażu video, pracy z kamerą czy z trenerem głosu:)
Szczegóły na Facebooku: https://www.facebook.com/pg/kolonaukowemedium/about/?ref=page_internal