mgrAleksandra Bawolska-Piszczatowska

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze letnim:
kontakt mailowy 



UWAGA:

Doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w dyscyplinie naukowej Pedagogika.
Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika, specjalność wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie jest doktorantką Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UAM w dyscyplinie Pedagogika oraz studentką psychologii na Uniwersytecie SWPS, specjalność psychologia kliniczna.

Researchgate https://www.researchgate.net/profile/Aleksandra-Bawolska-Piszczatowska
Google Scholar https://scholar.google.com/citations?user=sKLtXisAAAAJ&hl=pl

Bawolska, A. (2018). Recenzja książki pt. „Mutyzm wybiórczy. Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów" Marii Bystrzanowskiej. Niepełnosprawność,  31, 232-234.

Bawolska, A. (2019). Dziecko z mutyzmem wybiórczym- charakterystyka zjawiska oraz sposoby przeciwdziałania trudnościom. Niepełnosprawność-Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, (33), 204-212.

Bawolska-Piszczatowska, A. (2020). Niewidzialna Inność na Uniwersytecie. Analiza zjawiska mutyzmu wybiórczego u osób dorosłych studiujących na uczelni wyższej [w:] Spotkanie z Innym w szkole i na uczelni. O możliwościach porozumienia. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Kościańczuk M., Bawolska- Piszczatowska A. (2020). Poronienie- porażka reprodukcyjna czy różnorodnie przeżywane doświadczenie? Optyka uważnego i kategoryzującego dyskursu. Kultura Współczesna, 3(110)/ 2020.

Zainteresowania naukowe oraz badawcze dotyczą obszarów pedagogiki specjalnej oraz psychologii. Szczególnie interesują mnie zagadnienia takie jak: mutyzm wybiórczy, zagrożenie niepełnosprawnością, zagadnienia etyczne, zdrowie psychiczne oraz zaburzenia psychiczne u osób z niepełnosprawnością intelektualną, terapia ACT.

I miejsce w konkursie „Otwarte Drzwi” na najlepsze prace magisterskie i doktorskie PFRON w 2019 roku w kategorii medycznej za pracę magisterską pt. Rodzice dziecka zagrożonego niepełnosprawnością – (nie)obecność wsparcia

Aleksandra Bawolska-Piszczatowska, MA, PhD students

Special education, psychology, mental disorders in children with intellectual disabilities, early development support, supporting parents of a child at risk of disability, palliative perinatal care, the problem of selective mutism. Contact in the following languages: Polish, English, e-mail: alebaw@st.amu.edu.pl