5.12.2024r. odbyła się konferencja stanowiąca efekt współpracy Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, Wielkopolskiego Kuratora Oświaty oraz Centrum Wsparcia Mediacji przy Wydziale Prawa i Administracji UAM.
Wydarzenie to stało się przestrzenią wymiany poglądów i dyskusji między światem nauki i praktyki szkolnej - badaczami, przedstawicielami wymiaru sprawiedliwości, nauczycielami, dyrektorami, wychowawcami, specjalistami z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Konferencję otworzył prof. UAM dr hab. Waldemar Segiet Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM oraz odczytał list skierowany do uczestników przez JM Rektor UAM prof. dr hab. Bogumiłę Kaniewską. Podczas sesji plenarnej przyglądaliśmy się szkole jako przestrzeni budowania relacji, powstawania konfliktów oraz wdrażania mediacji z perspektywy:
- kształtowania kompetencji uczniów (prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska),
- podmiotowości dziecka i relacji rówieśniczych (Katarzyna Stryjek, Maria Janeczko-Janicka)
- prawnej i procesowej (SSO del. Kajetan Kosterkiewicz)
- niedostosowania społecznego młodzieży (prof. UAM dr hab. Maciej Muskała)
- psychologii pozytywnej (prof. UAM dr hab. Łukasz Dominik Kaczmarek
- społeczności akademickiej (prof. UAM dr hab. Joanna Mucha).
Ważnym punktem programu stała się dyskusja panelowa poświęcona „dobrym praktykom” dot. wdrażania mediacji rówieśniczej do szkół, moderowana przez dr Hannę Karaszewską oraz dr Joannę Rajewską de Mezer. Konferencję zwieńczyły warsztaty z technik i narzędzi komunikacyjnych, prowadzone przez r.pr. Agatę Dawidowską Rzeczniczkę Praw Uczniowskich oraz trenerów i mediatorów z Centrum Wsparcia Mediacji przy WPiA UAM, Kuratorium Oświaty w Poznaniu oraz Polskiego Centrum Mediacji Oddział w Poznaniu.
Dziękujemy za zainteresowanie i tak liczny udział w Konferencji!
(Fot. Grzegorz Zbiorczyk)