Edukacja Alternatywna w zakresie Planu Daltońskiego
Adresaci
Studia skierowane są do nauczycieli, pedagogów, edukatorów zainteresowanych wspieraniem samodzielnego, odpowiedzialnego, kooperatywnego i refleksyjnego funkcjonowania uczniów. Przygotowują do pracy w przedszkolach i szkołach realizujących założenia pedagogiczne Planu Daltońskiego.Stanowią atrakcyjną ofertę dla nauczycieli poszukujących niestandardowych, innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, unikatowej metodyki pracy i zindywidualizowanego oraz holistycznego podejścia do uczniów. Powstały we współpracy z Dalton International w Holandii oraz Polskim Stowarzyszeniem Dalton.
Sylwetka absolwenta
Absolwenci studiów będą mogli pracować w przedszkolach i szkołach daltońskich lub placówkach inspirowanych ideą Planu Daltońskiego. Ponadto, zdobyte kompetencje będą mogli wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej, tworząc alternatywne dla tradycyjnych modele kreowania przestrzeni dla doświadczeń dzieci i uczniów. Wyrażać się to będzie głównie w głębokiej indywidualizacji pracy z uczniami, co w warunkach przedszkola i szkoły jest niezwykle pożądane.
Absolwenci studiów podyplomowych:
- wzbogacą kompetencje w zakresie wiedzy i wielorakich umiejętności o niezbędne do pracy dydaktycznej i wychowawczej w przedszkolach i szkołach daltońskich
- rozwiną kreatywne i profesjonalne podejście do swojej pracy zawodowej
- będą gotowi do planowania i organizowania zindywidualizowanego procesu nauczania i wychowania opartego na założeniach Planu Daltońskiego nastawionego na kształtowanie samodzielności, odpowiedzialności, współpracy i refleksji
- będą gotowi do ciągłego samowychowania, doskonalenia warsztatu pracy i tworzenia społeczności uczącej się
- będą przygotowani do innowacyjności w działaniu
- nabędą kompetencje projektowania ofert edukacyjnych dostrojonych do naturalnego i personalnego rytmu ciekawości dziecka i ucznia, procesów ich rozwoju, uczenia się i osiągnięć, a także kontekstu ich funkcjonowania
- będą przygotowani do tworzenia interaktywnego środowiska uczenia się poprzez aranżowanie przestrzeni materialnej, opartej na wizualizacji procesu kształcenia oraz angażowanie podmiotów społecznych, w tym zwłaszcza rodziców uczniów
Program Studiów
Moduły zajęć:
Organizacja Studiów
Jednostką prowadzącą studia podyplomowe jest Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Szczegółowe informacje dotyczące studiów podyplomowych: Edukacja Alternatywna w zakresie Planu Daltońskiego.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wydział Studiów Edukacyjnych
ul. Szamarzewskiego 89
bud. D, pok. 102
60-568 Poznań
Kierownik studiów podyplomowych:
prof. UAM dr hab. Renata Michalak
Zakład Edukacji Elementarnej
i Terapii Pedagogicznej
60-568 Poznań,
ul. Szamarzewskiego 89
bud. "D", pokój 410
kom. + 48 510 272 202
e-mail: renmi@amu.edu.pl
Osoba do kontaktu dla studentów i kandydatów:
mgr inż. Magda Bogdańska
tel. 61 829 20 78
e-mail: magdalena.bogdanska@amu.edu.pl
Sekretariat Studiów Podyplomowych:
mgr Marzena Wodzińska
tel. 61 829 23 92
e-mail: marzena.wodzinska@amu.edu.pl
Rekrutacja na rok akademicki 2022/2023
Warunki rekrutacji:
Przyjęcie na Studia Podyplomowe Edukacja Alternatywna w zakresie Planu Daltońskiego następuje na podstawie złożonych dokumentów i kolejności zgłoszeń, do wypełnienia limitu miejsc. Studia są uruchamiane tylko w przypadku zgłoszenia się wymaganej minimalnej liczby kandydatów.
Odpłatność za studia
Nauka na Studiach Podyplomowych Edukacja Alternatywna w zakresie Planu Daltońskiego na Wydziale Studiów Edukacyjnych, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, odpłatna -1 semestr: 2200zł.
Organizacja studiów:
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe
- Klauzula informacyjna – rekrutacja na studia podyplomowe
- Na pierwszym spotkaniu należy przedstawić Dyplom ukończenia studiów wyższych w celu jego weryfikacji przez osobę przyjmującą dokumenty
Miejsce składania dokumentów:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wydział Studiów Edukacyjnych
ul. Szamarzewskiego 89D/ pok. 102
60-568 Poznań