Ogłoszenia

WAŻNE INFORMACJE NA TEMAT MLEGITYMACJI I ELS - DOSTĘPNE SĄ W INTRANECIE (po zalogowaniu)


ORYGINAŁY DOKUMENTÓW - OBOWIĄZKOWE POŚWIADCZANIE DO 31.10.!

Poświadczanie dokumentów jest procesem, w którym pracownik Uczelni potwierdza zgodność załączonych skanów dokumentów z rekrutacji z ich oryginalną (papierową) wersją. Poświadczenie dokumentów dokonywane jest w Biurze Obsługi Studenta z początkiem roku akademickiego i polega na przedłożeniu do wglądu oryginałów dokumentów.

Zapraszamy do składania oryginałów dokumentów w godzinach pracy BOS WSE


ŚLUBOWANIE

Studenci I roku studiów obowiązani są do elektronicznej akceptacji:

  1. ślubowania [uwaga: zgodnie z Prawem o szkolnictwie wyższym i nauce akceptacja tego ślubowania oznacza rozpoczęcie studiów],
  2. oświadczenia dotyczącego odpłatności,
  3. klauzuli informacyjnej RODO.

Wszystkie powyższe oświadczenia pojawią się na ekranie studenta po zalogowaniu do USOSweb od 22.09.2025 r. – bez zaakceptowania (po kolei) wszystkich trzech dokumentów studenci nie będą mogli przejść dalej i korzystać z systemu USOS.


LEGITYMACJE

Od roku akademickiego 2025/2026 tradycyjne legitymacje studenckie dla studentów posiadających numer PESEL zostają zastąpione mLegitymacją studencką dostępną w aplikacji mObywatel.
Możliwość pobrania przez studentów I roku mLegitymacji w systemie USOS będzie dostępna od momentu podpisania ślubowania i rozpoczęcia studiów w semestrze zimowym, nie wcześniej niż od 1 października.

Legitymacja studencka w postaci karty (ELS) będzie wydawana tylko na wniosek studenta oraz studentowi nieposiadającemu numeru PESEL.
Jeśli posiadacie Państwo legitymację studencką w postaci karty z poprzednich studiów - jest ona dalej ważna i jest dalsza możliwość przedłużenia jej.


INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2025/2026!

Więcej informacji na stronie: KLIK


REJESTRACJE

Szanowne Osoby Studiujące,
w najbliższych dniach otrzymacie Państwo wiadomość mailową o obowiązujących Państwa rejestracjach. Maile zostaną wysłane na pocztę studencką. Ogólne zasady rejestracji zamieścimy też na stronie internetowej Wydziału i w Intranecie.


Rozpoczynasz studia na UAM i jesteś osobą z niepełnosprawnością lub neuroróżnorodną?
Skorzystaj z programu Asystent na Start.

To inicjatywa, dzięki której przez pierwsze tygodnie na uczelni będzie Ci towarzyszyć starszy student lub studentka.
Pomogą Ci się odnaleźć, zorganizować i poczuć swobodnie.

📆 Program trwa od 23.09 do ostatniego tygodnia października 2025

Co obejmuje wsparcie?

🔹 Orientacja na kampusie i w budynkach wydziału
🔹 Pomoc w obsłudze systemów (USOS, Teams)
🔹 Aklimatyzacja w grupie
🔹 Organizacja spraw formalnych
🔹 Wsparcie w dostępie do materiałów dydaktycznych
🔹 Pomoc w uczestnictwie w zajęciach dodatkowych

🖱 Zgłoszenia przez formularz: https://forms.office.com/e/b7ym24Q96K
📧 Masz pytania? Skontaktuj się z koordynatorem programu: bartosz@amu.edu.pl

Adapciak – spotkanie dla studentów z niepełnosprawnościami, którzy rozpoczynają studia na 1 roku w 2025.
Uczestników programu Asystent na Start zapraszamy na Spotkanie Adaptacyjne, które odbędzie się 23 września 2025.
Poznasz na nim m.in. tajniki studiowania na UAM, lektoraty, zajęcia WF i formy wsparcia.
Osobom spoza Poznania zapewniamy bezpłatny nocleg z 22 na 23 września.

Serdecznie zapraszamy!

Aby wziąć udział w Spotkaniu Adaptacyjnym zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowy


Drogie Studentki, Drodzy Studenci!
Uprzejmie przypominamy, że sprawy toku studiów, codzienne sprawy studenckie (m.in. wnioski o zaświadczenia, zapytania o dopisanie do zajęć, rozliczenia  studenckie, podpięcia przedmiotów) mogą załatwić Państwo w Biurze Obsługi Studentów.  Kontakt z Paniami z Biura: https://wse.amu.edu.pl/dla-studenta/bos

Indywidualne sprawy studenckie rozpatrywane są przez Prodziekan ds. studenckich 

  • Prof. UAM dr hab. Natalia Walter: studia stacjonarne i niestacjonarne.

Przypominamy jak ważne jest  właściwe adresowanie wniosków/maili studenckich, ułatwi ono rozpatrzenie sprawy i przyspieszy tok weryfikacji problemu. Przy okazji zapraszamy na stronę władz dziekańskich https://wse.amu.edu.pl/strona-glowna/wladze-wydzialu oraz na słowniczek studenta https://wse.amu.edu.pl/dla-studenta/studenci-i-roku/slowniczek-studenta, który może ułatwić Państwu rozpoznanie kluczowych funkcji (Dziekan, Prodziekan, BOS, BOW).