prof. UAM dr hab.Eva Zamojska

Zakład Badań Dyskursów Edukacyjnych

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze letnim:

środa: 11:15 - 12:15



UWAGA:

Eva Zamojska  prof. UAM, dr. hab.,  kieruje Laboratorium Badań Dyskursów Edukacyjnych na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu; zajmuje się kulturowymi uwarunkowaniami edukacji i socjalizacji, badaniem dyskursów edukacyjnych w aspekcie równości  i wykluczeń edukacyjnych, edukacją równościową, pedagogiką emancypacyjną oraz inkluzją w edukacji.

Publikacje (20 wybranych)

Zamojska E. (2021), Construction of Non-heteronormativity in Children’s World: Analysis of Selected Books for Children, [in] Kultura i Edukacja, No. 4 (134), pp. 105-122.
Zamojska E., (2021), Nation and Gender in Polish and Czech School Textbooks. [in] D. Hildebrandt-Wypych, A. W. Wiseman (Eds.) Comparative Perspectives on School Textbooks. Analyzing Shifting Discourses on Nationhood, Citizenship, Gender, and Religion. Palgrave Macmillan, s.101 – 112.
Zamojska E. i inni: (2020) – Literatura dla dzieci [w] H. Sikorska-Krauze (red.) Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s. 179-214.  
Zamojska E. (2017), Naród, gender, popkultura. Nacjonalistyczne konstrukcje płci i seksualności w popkulturowej odsłonie [w] Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, nr 2 (12), 365-382.
Zamojska E. (2017), „Klatka bez drzwi i bez klucza”. Analiza aspektów poznawczych i etycznych wybranych przedstawień artystycznych niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnościami [w] Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, NUMER 16, s. 143-162.
Zamojska E. (2017), Czytające dzieci. Wywiady z dziećmi o czytaniu I książkach. [w] Segiet. K. , Słupska K. (red.), Książka w życiu człowieka – w poszukiwaniu (u)traconej wartości. Poznań: UAM.
Zamojska E. (2017), Equality and Difference in Education. Theoretical and Practical Issues in Equity Education – A Polish Example. [in] Pedagogická orientace, 2016, 26(4), Date of issue 20.02. 2017, pp.659–677.
Zamojska E. (2016), Edukacja i film – punkty styczne. Refleksja o filmie w edukacjii w badaniach edukacyjnych. Kultura- Edukacja- Społeczeństwo, nr 1 (9).
Zamojska E. (2015), Best-selling children’s books as (re)constructions of a social world [in:] Hanna Krauze-Sikorska and Michał Klichowski (ed.) The Educational and Social World of a Child Discourses of Communication, Subjectivity and Cyborgization. Wyd. UAM, Poznań.
Zamojska E. (2014), Animacja na poważnie, Polonistyka 10/2014, s.16 – 18, 2014.
Zamojska E. (2013), Inny jako obcy. Imigranci w polskim dyskursie publicznym i edukacyjnym. S. 191 – 209,  Studia Edukacyjne 28.
Zamojska E. (2012),  „Murzynek Bambo wiecznie żywy!” Rzeczywistocść politycznej poprawności w podręcznikach szkolnych. 2012 [w:] Przegląd Pedagogiczny, nr 2.
Zamojska E. (2012), Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech, [w:] Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, nr 1.
Zamojska E. (2011), Szkoła w filmie. Czy tylko fikcja? Analiza obrazu rzeczywistości szkolnej w filmie Klasa (entre les murs). [w:] Jakubowski W., Jaskulska S. (red.)  Kultura mediów, cialo i tożsamość – konteksty socjalizacyjne i edukacyjne. Kraków.
Zamojska E. (2011), Ideologie edukacyjne a konstruowanie podręczników szkolnych. [w:] M. Chomczyńska-Rubacha (red.) Podręczniki i poradniki. Konteksty. Dyskursy. Perspektywy. Kraków.
Zamojska E. (2011), Dzieci – dorośli. Obraz relacji w podręcznikach szkolnych. [w:]  A. Cybal-Michalska. D.Kopeć, W. Segiet  (red.). Studia z pedagogiki i nauk pogranicza. Poznań.
Zamojska E.  (2011), Konstruowanie treści kształcenia w ponowoczesnym świecie [w:] A. Cybal-Michalska (red.) Tożsamość w  kontekście edukacyjnym i społeczno-kulturowym. Między partykularyzmem a uniwersalizmem.  Poznań.
Zamojska E. (2010), Konstruowanie kobiecości i męskości w podręcznikach szkolnych. [w:] M. Frąckowiak-Sochańska, S. Królikowska (red). Kobiety w polskiej transformacji 1989-2009. Podsumowania, interpretacje, prognozy. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Adam Marszałek.
Zamojska E. (2010). Równość w kontekstach edukacyjnych. Wybrane aspekty równości w czeskich i polskich podręcznikach szkolnych. Poznań, UAM.
Zamojska E. (1998). Kulturowa tożsamość młodzieży. Studium empiryczne. Z badań nad młodzieżą ze szkół średnich. WSE UAM: Poznań-Toruń.

Prof. UAM dr hab. Eva Zamojska

Cultural backgrounds of education and socialization; educational discourse research in context of equality and exclusion; equality education; emancipatory education, inclusion in education; contact in English and Polish, e-mail: zameva@amu.edu.pl