drMaria Stec

Zakład Psychopatologii Dziecka

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze letnim:
czwartek godz. 10:00-11:00 - pok. 217 lub MS Teams

Dyżur dla studentów niestacjonarnych: 
30 marca br. godz. 14:45-15:45


UWAGA:

Magister pedagogiki oraz magister psychologii na UAM w Poznaniu. Terapeutka dzieci z zaburzeniami rozwoju i ich rodzin. Absolwentka studiów doktorskich na WSE UAM.
Posiadam certyfikat do oceny przywiązania metodą Strange Situation (Karin Grossmann, Uniwersytet w Regensburgu, Niemcy).
Pracę doktorską nt: Zastosowanie metody Wideotreningu Komunikacji w usprawnianiu porozumiewania się rodziców z dziećmi o zaburzonym rozwoju napisałam pod kierunkiem  prof. dr. hab. Andrzeja Twardowskiego.
Szkolę się w metodach Somatic Experiencing oraz Brainspotting.
Prowadzę indywidualną praktykę psychologa dziecięcego.
ORCID: 0009-0006-6436-274X

M. Stec, Wstęp do książki W: H. Barełkowska, A. Pilimon: Będziesz moim wszystkim. 10 opowieści adopcyjnych i jedna bajka. Media Rodzina: Poznań 2016.
M. Stec, Wiek niemowlęcy – pomiędzy brakiem więzi a zaufaniem do ludzi W: H. Kubiak, A. Jakoniuk- Diallo, 2011 (red): Człowiek niepełnosprawny w otoczeniu społecznym, Warszawa: Wydawnictwo Diffin, s. 13 - 32
M. Stec, Przyjazne powitanie. w: Remedium nr 1 (179) 2008, s. 10 –11.
M. Stec, Wieź wychowawcza rodziców w świetle teorii przywiązania. Możliwe następstwa transformacji ustrojowej w Polsce. (wraz z Radosławem Stecem) W: A. J. Janke , 2008 (red.) Wychowanie rodzinne w teorii i praktyce. Rozwój pedagogicznej orientacji familiologicznej. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne Akapit.  s. 145 -155.
M. Stec, Wspomaganie rozwoju starszych dorosłych na miarę nowoczesnego społeczeństwa. w: A. I. Brzezińska, K. Ober-Łopatka, R. Stec, K. Ziółkowska, 2007 [red.], Szanse rozwoju w okresie późnej dorosłości. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora, s. 199 – 214.
M. Stec, Edukacja w postmodernistycznej rzeczywistości. w: Edukacja. Studia, badania, innowacje. nr 4 (88) 2004, s. 84 – 91.

przywiązanie i zaburzenia przywiązania, trauma wczesnodziecięca, trauma transgeneracyjna, autyzm, wczesne wspomaganie rozwoju, praca z rodziną, terapia relacyjna i somatyczna, metoda Brainspotting

Diagnoza i wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera
Diagnoza i wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami sprzężonymi
Psychologia rozwojowa i kliniczna małego dziecka
Psychologia osobowości
Pedagogika specjalna

Wyróżnienie rozprawy doktorskiej uchwałą nr 028/2003/2024/RNDP przez Radę Naukową Dyscypliny Pedagogika na WSE UAM dnia 21.11.2023

Psy, konie, drzewa, pływanie, zdrowy ruch – metoda CANTIENICA. Body in evolution, poezja, van Gogh

Master's degree in pedagogy and master's degree in psychology from the Adam Mickiewicz University in Poznań. Therapist for children with developmental disorders and their families. Graduate of doctoral studies at WSE UAM.
Certified in attachment assessment using the Strange Situation method (Karin Grossmann, University of Regensburg, Germany).
I wrote my doctoral thesis on: Application of Video Interaction Training in improving communication beetwen parents and children with developmental disorders under the supervision of Prof. Andrzej Twardowski.
I am trained in Somatic Experiencing and Brainspotting methods.
I run an individual practice of a child psychologist.
scientific interests:
attachment and attachment disorders, early childhood trauma, transgenerational trauma, autism, early development support, working with families, relational and somatic therapy, Brainspotting method
ORCID: 0009-0006-6436-274X