drKamila Słupska

Zakład Pedagogiki Społecznej

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżury w semestrze letnim:

środa: 11:30 - 12:30

czwartek: 15:00 - 16:00

Dyżur studia niestacjonarne:

UWAGA:

Dyżur w dniu 17 kwietnia zostaje odwołany z powodu realizacji innych obowiązków służbowych.

Kamila Słupska – absolwentka Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, kierunku: pedagogika, specjalności: resocjalizacja; uczestniczka Studium Doktoranckiego WSE; doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (tytuł dysertacji doktorskiej: „Egalitaryzacja szans kształcenia młodzieży jako problem społeczny III Rzeczypospolitej”); Zakład Pedagogiki Społecznej WSE UAM.

Wybrane publikacje
Prace autorskie oraz prace pod redakcją naukową:


K. Segiet, K. Słupska red., Aktywna obecność człowieka w środowisku życia. Perspektywa edukacyjna i społeczna, Poznań 2020.
K. Segiet, K. Słupska, A. Tokaj, Etapy życiowe człowieka w kontekście pedagogiki społecznej, Poznań 2019.
K. Segiet, K. Słupska red., Książka w życiu człowieka - w poszukiwaniu (u)traconej wartości, Poznań 2017.
K. Segiet, K. Słupska, A. Tokaj red., Animacja w środowisku. O potrzebie kreowania działań lokalnych (teoria a praktyka społeczna), Poznań 2017.
K. Słupska, Egalitaryzacja szans kształcenia młodzieży jako problem społeczny III Rzeczypospolitej, Poznań 2012.
K. Segiet, K. Słupska red., Animacja środowiska a edukacja i wychowanie na potrzeby jutra, Gniezno 2010.

Artykuły:

K. Słupska, Aktywizacja młodzieży w środowisku lokalnym – różnorodność sposobów działania, w: Aktywizacja młodzieży w warunkach zmiennej rzeczywistości społeczno – kulturowej, red. A. Cybal-Michalska, K. Segiet, K. Węc, Poznań 2021.
K. Słupska, Aktywizowanie społeczności lokalnej (przesłanki teoretyczne i przykłady dobrych praktyk „odradzania się” idei aktywnego sąsiedztwa), Activating the local community (theoretical grounds and examples of good practices of the revival of the idea of active neighbourhood), „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” 2020, nr 1(17).
K. Słupska, Między pasją a obowiązkami. Młodzież wobec szans i zagrożeń, w: Społeczno – edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, red. M. Christoph, S. Wawrzyniak, Poznań 2020.
K. Słupska, Obecność w przestrzeni muzeum dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych – o sile i znaczeniu uczestnictwa w kulturze, w: Włączamy w kulturę. Edukacja muzealna dla środowisk zagrożonych wykluczeniem, red. K. Barańska, Szreniawa 2020.
K. Słupska, Ważna czy nieistotna? Książka w codzienności współczesnej młodzieży (komunikat z badań), „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum” 2019, tom 2, nr 29.
K. Słupska, Dziecko w przestrzeni literatury (książka w życiu najmłodszego odbiorcy), w: Dziecko w przestrzeniach języka. Wybrane konteksty teoretyczne – wybrane perspektywy praktyczne, red. K. Kuszak, Poznań 2018.
K. Słupska, Grupy rówieśnicze w życiu młodzieży – ich anatomia i dynamika funkcjonowania socjalizacyjnego, w: Środowiska uczestnictwa społecznego jednostek, kategorii i grup (doświadczenia socjalizacyjne i biograficzne), red. J. Modrzewski, A. Matysiak-Błaszczyk, E. Włodarczyk, Poznań 2018.
K. Słupska, Dryfując na wzburzonym morzu... Młodzież i wyzwania współczesności, w: Społeczne i podmiotowe uwarunkowania rozwoju młodzieży, red. A. Cybal-Michalska, B. Orłowska, W. Segiet, Dąbrowa Górnicza 2018.
K. Słupska, Młodzież wobec zjawisk i treści kultury (perspektywa pedagogiczna), w: Młodzież we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, red. A. Cybal-Michalska, B. Kanclerz, L. Myszka-Strychalska, P. Peret-Drążewska, Poznań 2018.
K. Słupska, Czytanie – aktywność pożądana (wybrane konteksty), „Edukacja Wczesnoszkolna. Zeszyty Kieleckie” 2017/2018, nr 1.
K. Słupska, Poland's Social Welfare System: Institutional Support in Difficult Situation, „Executive Exchange”, 2017.
K. Słupska, Rola książki i czasopisma w życiu dziecka – o potrzebie rozbudzania zainteresowań czytelniczych najmłodszego pokolenia, w: Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka. Wybrane aspekty, red. M. Cywińska, Poznań 2016.
K. Słupska, W poszukiwaniu siebie… Młodzież na drodze do samorealizacji, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” 2016, nr 2 (10).
K. Słupska, Czytająca młodzież? – między niechęcią a fascynacją (komunikat z badań), w: Edukacja, kultura, sztuka – spoistość a integracja, red. A. Rzymełka-Frąckiewicz, T. Wilk, Katowice 2016.
K. Słupska, Aktywność społeczna i kulturalna młodzieży w środowisku – o potrzebie działań animacyjnych na rzecz młodego pokolenia, „Pedagogika Społeczna” 2016, nr 2 (60).

Zainteresowania naukowe to obszar pedagogiki społecznej, w tym rola i przeobrażenia tradycyjnych środowisk wychowawczych, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji młodzieży (jej pasji i zainteresowań – akcent położony na uczestnictwo w kulturze, zwłaszcza – kontekst czytelnictwa i znaczenia książki w codziennej egzystencji człowieka, także aktywność wolnoczasowa, szanse życiowe i możliwości realizowania własnych aspiracji). Ponadto formy wsparcia oferowane w sytuacjach trudnych, aktywizacja środowiska, znaczenie animacji.

Sekretarz redakcji czasopisma naukowego „Pedagogika Społeczna Nova”.
Członkostwo i udział w pracach Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Oddział w Poznaniu na Wydziale Studiów Edukacyjnych.
Członkostwo i udział w pracach Zespołu Pedagogiki Młodzieży, działającego przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
Współorganizatorka konferencji i seminariów naukowych.

- Nagroda Dziekana Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za wyróżniającą się działalność na rzecz Wydziału w roku akademickim 2014/2015;

- Nagroda zespołowa III stopnia za osiągnięcia w pracy naukowej (2016);

- Nagroda Dziekana Wydziału Studiów Edukacyjnych za pracę organizacyjną jako Pełnomocnik Dziekana ds. Programu Studiów III Stopnia w roku akademickim 2016/2017;

- Dyplom uznania Dziekana Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM za wkład w działalność organizacyjną Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w kadencji 2012 – 2016;

- Tytuł Najlepszego Dydaktyka Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w roku akademickim 2018/2019 (Rada Samorządu Studentów Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM).

Literatura i wszystko, co z nią związane…

Kamila Słupska, PhD

Social pedagogy; the role and transformations of educational environments, stimulating the environment, the situation of young people, participation in culture, the context of reading and the importance of the book in everyday human existence;

contact in Polish and English, e-mail: skami@amu.edu.pl