drAnna Rybińska

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze  zimowym:

wtorek: 16:30 - 18:30

Dyżur studia niestacjonarne:

08.12.: 15:00 - 16:00
02.02.: 15:00 - 16:00
pokój 504, bud. D, ul. Szamarzewskiego 89D

UWAGA:

Dr Anna Rybińska przekłada dyżur z dnia 17.12 (wtorek) na 20.12 (piątek) od godz. 12.00 do 14.00.

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka pedagogiki - specjalności: edukacja elementarna i język angielski, socjoterapia i promocja zdrowia, edukacja elementarna i terapia pedagogiczna oraz studiów podyplomowych z logopedii. Czynny nauczyciel, członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oraz grupy badawczej w Europejskim programie COST pt: The European Family Support Network. A bottom-up evidence-based and multidisciplinary approach. Współautorka i koordynatorka projektu “Przedszkolaki na Uniwersytecie”. Uczestniczka licznych konferencji i seminariów naukowych, a także kursów i szkoleń specjalistycznych.
https://www.researchgate.net/profile/Anna-Rybinska-2
https://independent.academia.edu/AnnaRybi%C5%84ska2
https://eurofamnet.eu/users/anna-rybinska
https://orcid.org/0000-0002-5014-072

A. Rybińska, S.M. Al Azab-Malinowska, National report on family support policy and provision in Poland [w:] National report on family support and provision, w ramach COST CA18123 The European Family Support Network. A bottom-up, evidence-based and multidisciplinary approach, 2022.
H. Churchill, M. Sandbeak, A. Jackson, J. Jerinić, J. Arsić, I. Dobrotić, A. Rybińska, R. Ruggiero, The conceptualisation and delivery of family support in Europe: A review of international and European policy frameworks and standards, w ramach COST CA18123 The European Family Support Network. A bottom-up, evidence-based and multidisciplinary approach, 2021.
A. Rybińska, K. Kuszak, Współpraca dzieci w wieku przedszkolnym. Zmieniające się konteksty i perspektywy, 2021.
A. Rybińska, Współpraca w perspektywie dzieci w wieku przedszkolnym - zarys wyników badań własnych [w:] E. Kochanowska (red.), (Z)rozumieć świat dziecka - od kontekstów nadawania znaczeń po dziecięce znaczenia, 2021.
B. A. Jankowiak, S. Jaskulska, A. Rybińska, Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego, [w:] Rocznik pedagogiczny, 2020, vol. 43.
K. Kuszak, A. Rybińska, S.M. Al Azab-Malinowska, N. Kłysz-Sokalska, D. Prybyszewska, A. Steur, Język dziecka [w:] H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski (red.), Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, 2020.
A. Gulczyńska, A. Rybińska, W. Segiet, Współpraca rodziców i nauczycieli [w:] H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski (red.), Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, 2020.
J. Sikorska, A. Rybińska, Znaczenie praktyk pedagogicznych dla zmian w obszarze kluczowych kompetencji nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej [w:] Studia edukacyjne, 2018, vol. 49.
A. Rybińska, Dziecko dwujęzyczne w przestrzeni przedszkola i szkoły z perspektywy nauczycieli edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej, [w:] K. Kuszak (red.), Dziecko w przestrzeniach języka. WYbrane konteksty teoretyczne. Wybrane perspektywy praktyczne, 2018.
A. Rybińska, Integracja to inwestycja, [w:] Czasopismo ODN, Uczyć lepiej 2, 2017/2018.
A. Rybińska, Collaboration environments towards mutual development for the welfare of the child from the perspective of teacher of preschool education, [w:] H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski (red.), Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017.
A. Rybińska, Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu - zarys teoretyczny i propozycje rozwiązań praktycznych, [w:] J. Rokita-Jaśkow, W. Król-Gierat (red.), Wczesny start językowych a europejska polityka edukacyjna, 2017.
A. Rybińska, Child from single parent family in preschool environment - a teoretical outline and practical tips, [w:] Studia Edukacyjne, 2017, vol. 45.
S. Banaszak, M. Andrys, D. Dolata, B. Iwanicka, A. Schmidt, N. Ulaniecka, Współczesne studia doktoranckie i współcześni doktoranci. Doniesienia z wywiadu badawczego, [w:] Studia Edukacyjne, 2017, vol. 45.
A. Rybińska, Konstruktywne dialogi. Metoda QtA w edukacji, [w:] Czasopismo ODN, Uczyć lepiej 2, 2016/2017.
A. Rybińska, Dziecko dwujęzyczne w przedszkolu i szkole, [w:] Czasopismo ODN, Uczyć lepiej 5, 2016/2017.
A. Rybińska, Kompetencje interpersonalne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w relacji z rodzicami zarys teorii i wnioski praktyczne, [w:] W. Heller, A.M. Janiak (red.), Kompetencje interpersonalne w przestrzeni szkoły, 2016.

Zainteresowania naukowe koncentruje wokół tematyki rozwoju językowego dziecka, nauczania języków obcych nowożytnych od najmłodszych lat, dwujęzyczności i wielojęzyczności, wątków wielokulturowości, międzykulturowości, pracy z dzieckiem z doświadczeniem migracyjnym, współpracy środowisk na rzecz wspierania rozwoju dziecka ze szczególnym uwzględnieniem środowiska rodzinnego i lokalnego, edukacji przedszkolnej.
Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oraz grupy badawczej w Europejskim programie COST pt: The European Family Support Network. A bottom-up evidence-based and multidisciplinary approach. Współautorka i koordynatorka projektu “Przedszkolaki na Uniwersytecie”. Uczestniczka licznych konferencji i seminariów naukowych, a także kursów i szkoleń specjalistycznych.

Przedszkola leśne i edukacja alternatywna, muzyka, literatura dziecięca,  zwierzęta - w szczególności psy.

Research interests: environmental cooperation for child development, family support, pre-school and early school education, methods and techniques of working with young children, foreign language teaching in pre-school and early school education, bilingualism and multilingualism, working with children with migration experience; contact in Polish and English; email: anna.schmidt@amu.edu.pl