drEwa Palka

Zakład Metodologii Nauk o Edukacji

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżury w semestrze letnim:

poniedziałek (8.IV - 10.VI):   9:45 - 11:15, bud. AB, pok. 45

Dyżury studia niestacjonarne:

UWAGA:

Dyżur w dniu 22.04.br. zostaje odwołany

Doktor nauk matematycznych w zakresie informatyki, absolwentka Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczyciel akademicki.
Od 2007 roku adiunkt, a następnie od 2014 roku starszy wykładowca w Zakładzie Metodologii Nauk o Edukacji na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Autorka licznych artykułów w czasopismach naukowych E-mentor i Zeszytach Kieleckich Wydawnictwa Pedagogicznego ZNP Kielce. Autorka monografii zatytułowanej Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie. Narzędzia internetowe dla nauczycieli – uczyć z platformą.
Projektant i redaktor strony internetowej Zakładu Metodologii Nauk o Edukacji, dostępnej pod adresem: http://metodologia.amu.edu.pl/.
W 2018 roku członek komitetu organizacyjnego konferencji Kultura i Wychowanie. Floriana Znanieckiego Koncepcje i Recepcje organizowanej przez Zakład Metodologii Nauk o Edukacji pod patronatem JM Rektora UAM prof. dr. hab. Andrzeja Lesickiego.

E. Palka, Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie. Narzędzia internetowe dla nauczycieli – uczyć z platformą, Kielce, 2021;
E. Palka, Film jako sztuka opowiadania o świecie języka. Korespondencja sztuk (część 2), „Język Polski w Szkole Podstawowej. Zeszyty Kieleckie. Korespondencja sztuk wobec wyzwań XXI wieku” 2020, nr 1.;
E. Palka Ewa, Plakat interaktywny  jako kompozycja obrazu i słowa. Korespondencja sztuk (część 1), „Język Polski w Szkole Podstawowej. Zeszyty Kieleckie. Korespondencja sztuk wobec wyzwań XXI wieku” 2020 nr 1.;
E. Palka, Tes blendspace – platforma do tworzenia lekcji, „Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie. Korespondencja sztuk” 2020, nr 2.;
E. Palka Ewa, Twórcze narzędzia wspierające kształtowanie umiejętności ustnego wypowiadania się, „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie” 2019, nr 4.;
E. Palka, Powtoon - fascynujące, animowane prezentacje, „Język polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie” 2019, nr 3.;
E. Palka, Kizoa – multimedialne pokazy zdjęć i kolaże, „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie” 2019, nr 3.;
E. Palka, Emaze – prezentacja inna niż wszystkie, „Język polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie” 2018, nr 2.;
E. Palka, Easel.ly – elektroniczne plakaty i infografiki w nauczaniu i uczeniu się, „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie” 2018, nr 2.;
E. Palka, Prezentacja jako nowa jakość wspomagająca proces kształcenia. Prezi – cz. 2, „Język polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie” 2018, nr 1.;
E. Palka, Prezentacja jako nowa jakość wspomagająca proces kształcenia. Prezi – cz. 1, „Język polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie” 2017, nr 4.;
E. Palka, Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w gimnazjum, „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie” 2017, nr 4.;
E. Palka, Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem elektronicznych książeczek, „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie”, 2017, nr 3.;
E. Palka Ewa, Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem komiksu, „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie”, 2017, nr 2.;
E. Palka, Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem chmur wyrazów, „Język polski w Szkole Ponadpodstawowej. Zeszyty Kieleckie”, 2017, nr 1.;
E. Palka Ewa, Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem narzędzia Padlet, „Język polski w Liceum. Zeszyty Kieleckie”, 2016, nr 4.;
E. Palka, Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org (cz. 2), „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie”, 2016, nr 4.;
E. Palka Ewa, Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org (cz. 1), „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie”, 2016, nr 3.;
E. Palka Ewa, Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym, „Język polski w Liceum. Zeszyty Kieleckie”, 2016, nr 3.;
E. Palka, Aktywne uczenie z wykorzystaniem metody WebQuest, „Język polski w Gimnazjum. Zeszyty Kieleckie”, 2016, nr 1.

Zainteresowania naukowe
Zainteresowania naukowe koncentrują się na:

  • problematyce związanej z wykorzystaniem przedmiotów matematycznych w badaniach pedagogicznych,
  • dydaktyce informatyki oraz wykorzystania nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji nauczycieli i studentów przedmiotów humanistycznych (pedagogicznych),
  • wykorzystaniu problemów algorytmicznych i kombinatorycznych w kształtowaniu logicznego myślenia,
  • edukacji na odległość.

czytanie książek – kryminały, thrillery, książki psychologiczne, poradniki
rozwiązywanie łamigłówek logicznych (https://lamiglowki.net/)
Nordic walking

pedagogical statistics, social data analysis, logic, distance education, information and communication technologies in education of teachers and students of humanities, didactics of computer science, contact in Polish, e-mail: pewka@amu.edu.pl