drAnna Michniuk

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze letnim:

środa: 11:45 - 13:15

Po wcześniejszym umówieniu możliwa jest konsultacja także przez MS Teams.

UWAGA:

Dr Anna Michniuk odwołuje dyżur dnia 27.03.2024. W sprawach pilnych proszę kontaktować się drogą mailową.

Pedagożka, psycholożka, trenerka kompetencji cyfrowych. W 2014 roku uzyskała tytuł magistra z pedagogiki (spec. edukacja medialna i technologie informacyjne), rok później – z psychologii. W 2018 roku obroniła dysertację doktorską pt. Nowomedialne wspomaganie współczesnej szkoły, przygotowaną pod kierunkiem prof. UAM dr. hab. Wojciecha Skrzydlewskiego oraz prof. UAM dr hab. Natalii Walter. W czasie studiów doktoranckich pracowała w Zespole Szkół Mistrzostwa Sportowego nr 2 w Poznaniu, a także w TVP Poznań, gdzie współtworzyła informacyjny program studencki. Po ukończeniu studiów doktoranckich została zatrudniona na uczelni. Pracuje w Zakładzie Edukacji Medialnej. W wolnych chwilach przygotowuje filmowe materiały edukacyjne dla dzieci. Chętnie szkoli nauczycieli i osoby dorosłe (w tym seniorów) z zakresu efektywnego korzystania z TiK. 

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5939-1371
YouTube kanał „Ciocia Ania – filmy edukacyjne dla dzieci”: https://bit.ly/ciociaania
FB: https://www.facebook.com/edupowerannamichniuk

Artykuły w czasopismach punktowanych:

A. Michniuk, Development, motivation, change - educators’ opinions about groups for teachers on Facebook, “Kultura-Społeczeństwo-Edukacja”, 2021, nr 2 (20).
A. Michniuk, K. Bartkowiak, Medialna postać “znaczącego Innego” a wychowanie współczesnego dziecka. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, nr 16/4(62).
A. Michniuk, Kształcenie nauczycieli edukacji elementarnej w Islandii. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, 2021, nr 16/2(60).
A. Michniuk, Why Polish Teachers Quit Jobs in Public Schools? Research Report. “Yearbook of Pedagogy”, 2020, część 43, nr 1.
A. Michniuk, Rodzice a nowomedialne wspomaganie współczesnej polskiej szkoły (raport z badań) [Parents and new media in modern Polish schools], „Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej”, 2018, nr 23.
A. Michniuk, Wsparcie społeczne nastolatków w rodzinach pełnych i niepełnych, “Problemy opiekuńczo-wychowawcze”, 2016, nr 01.
A. Michniuk, YouTube - YouLearn. Nauka przez YouTube?, “e-Mentor”, 2014, nr 4 (56).
A. Michniuk, S. Polcyn, Popularyzacja lektur szkolnych na portalach społecznościowych na przykładzie strony Kamienie na szaniec na portalu Facebook, „e-Mentor”, 2014, nr 3(55).
A. Michniuk, P. Konieczna, A. Pastwa. Młodzi pedagodzy kontra digital natives, Kultura popularna, 2014, nr 3(41).

Monografie:

A. Michniuk, Nowe media w polskiej szkole – obecność i zastosowanie, Gorzów Wlkp. 2020.

Rozdziały:

N. Walter, J. Pyżalski, A. Iwanicka, M. Kąkolewicz, A. Michniuk, A. M. Barwicka, J. Sikorska. Media cyfrowe a edukacja dziecka. w: Pedagogika dziecka: podręcznik akademicki, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Poznań 2020.
A. Michniuk, A. M. Barwicka, Wyzwania polskich nauczycieli w czasie pandemii COVID-19. w: Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, red. A. Cybal-Michalska, A. Gromkowska-Melosik, Poznań 2020.
A. Michniuk, Technologiczno-medialne narzędzia inkluzji, w: Ku inkluzji społeczno-kulturowej w szkole, red. B. D. Gołębniak, M. Pachowicz, Poznań/Wrocław, 2018.
A. Michniuk, Young adolescents in the virtual world – what they know about the cyber threats (a research report), w: Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Poznań, 2017.
A. Michniuk, Współczesna, nowomedialna(?) szkoła – próba charakterystyki, w: Edukacyjne i społeczne wyzwania rzeczywistości cyfrowej, red. A. Iwanicka, Poznań, 2017.
A. Michniuk, Mała szkoła audiowizualnym centrum społeczności lokalnej, w: Mała szkoła w przestrzeni medialnej, red. Marta Wrońska, Rzeszów, 2016.
A. Michniuk, Promocja szkoły w mediach społecznościowych, w: Zanurzeni w mediach, red. N. Walter, Poznań, 2016.
A. Michniuk, E-documentation and e-communication in primary schools as seen by teachers who use electronic grade books, w: The Educational and Social World of a Child Discourses of Communication, Subjectivity and Cyborgization, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Poznań, 2016.
A. Michniuk, Nowoczesna babcia, nowoczesny dziadek, czyli o blogowaniu osób starszych w sieci, w: Seniorzy w pryzmacie koncepcji „Społeczeństwo dla wszystkich grup wieku”, red. A. Leszczyńska-Rejchert, L. Domańska, E. Subocz, Olsztyn, 2015.

Zainteresowania naukowe:

Zainteresowania: szeroko rozumiana edukacja medialna, oddziaływanie mediów na odbiorców z różnych grup wiekowych, rozwijanie kompetencji cyfrowych, cyfrowe wspomaganie szkół i nauczycieli, film w edukacji, media w edukacji, terapii oraz logopedii.

Kierownictwo i uczestnictwo w projektach badawczych:

Udział w projekcie CO:RE - Children Online: Research and Evidence.

Inne:

Członkini Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych.
Współorganizatorka konferencji z cyklu Media a Edukacja.
Współtwórczyni kursu e-learningowego wzMOOCnij swoje kompetencje!, finansowanego z grantu NCBIR (nr grantu POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC/18).
Ekspertka Sieci Edukacji Cyfrowej Komet@.
Liderka grupy „Z klas@” prowadzonej przez wydawnictwo MAC Edukacja.
Stypendystka programu Erasmus+ for Staff (Uniwersytet w Akureyri, Islandia – sierpień/wrzesień 2021).

Laureatka Listy 100’2021 – wyróżnienie przyznane przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych dla osób, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych.

Turystyka, taniec, pierwsza pomoc.

media in education, digital media, media education, media literacy, educational creativity in the digital age, digital media in the teaching-learning process, open educational resources, media in teacher's work in Poland and in the world; contact in Polish and English,
e-mail: anna.michniuk@amu.edu.pl