drJulia Kisielewska

Laboratorium Pedagogiki Specjalnej

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze letnim:
poniedziałek godz. 11:30-13:00


Dyżur dla studentów niestacjonarnych:



UWAGA:

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki (UAM, 2016), magister pedagogiki specjalnej (UAM, 2009), obecnie w trakcie studiów z psychologii (SWPS). Pracownik dydaktyczny w Laboratorium Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, pedagog specjalny w szkole podstawowej Specto w Poznaniu oraz diagnosta i terapeuta w Stowarzyszeniu na Rzecz osób z Autyzmem ProFuturo w Poznaniu.

- Kisielewska J., Osoby niesłyszące w Poznaniu (w:) Niepełnosprawność i Rehabilitacja, Instytut rozwoju służb społecznych – Niepełność i rehabilitacja, rok X nr 2, kwiecień – czerwiec 2010, s. 93-109.  

- Kisielewska J., Jakość życia i uczestnictwo społeczne osób niesłyszących w środowisku wielkiego miasta – Poznania (w:) Frąckowiak P. (red.), Pedagogika społeczna i oblicza wychowania czasu przemian, Wydawnictwo Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno – Menadżerskiej „Milenium”, Gniezno 2011, s. 207-213.

- Kisielewska-Meller J., Czy uszkodzenie słuchu warunkuje społeczną marginalizację? (w:) Grzesiak H., Fryza M., Ratajczak K. (red.), Wykluczenie społeczne wczoraj i dziś, wydanie elektroniczne, Poznań 2012, s. 26-44.

- Kisielewska-Meller J., Nauczyciel w kształceniu dzieci niesłyszących i słabosłyszących (w:) Cywińska M. (red.), Być nauczycielem. Kompetencje współczesnego nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe WSPiA, Poznań 2013, s. 151-166.

- Kisielewska-Meller J., Dziecko niesłyszące w szkole masowej – szansa czy zagrożenie rozwoju? (w:) Chrzanowska I., Jachimczak B., Pawelczak K. (red.), Miejsce Innego we współczesnych naukach o wychowaniu. W poszukiwaniu pozytywów, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2013, s. 431-446.

- Kisielewska-Meller J., Pieprzyk M., Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole (w:) Cywińska M. (red.) Problemy współczesnego dziecka. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014, s. 225-242.

- Kisielewska-Meller J., Kompetencje językowe dzieci z wadami słuchu w wieku wczesnoszkolnym (w:) Cywińska M. (red.), Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016, s. 173-196.

- Kisielewska J., Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych słabosłyszących dzieci
w okresie późnego dzieciństwa (w:) Plutecka K., Zielińska J. (red.) – Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Paedagogica 10(1), Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2018, s. 81-87.

- Kisielewska J., Kompetencje pedagoga w responsywnych oddziaływaniach a efektywność terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (w:) Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, nr 33, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań 2021, s. 21-32.

- Jakoniuk-Diallo A., Kisielewska J., Edukacja elementarna a kompetencje dziecka z wadą słuchu. W drodze ku optymalizacji rozwoju – monografia w procesie wydawniczym.

Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień dotyczących możliwości poznawczych (pamięci i myślenia) oraz funkcjonowania emocjonalnego (inteligencji emocjonalnej) i społecznego (zdolności komunikacyjnych i umiejętności kooperacyjnych) dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Udział w projekcie badawczym realizowanym w Instytucie Akustyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu w ramach Polsko – Norweskiego Funduszu Badań Naukowych pod kierunkiem prof. dra hab. Edwarda Ozimka (podprojekt „Opracowanie testu zdaniowego do pomiarów zrozumiałości mowy u dzieci”). Pomiary audiologiczne w zakresie audiometrii tonalnej, audiometrii mowy w szumie oraz oceny pedagogicznej dla grupy około 200 słyszących dzieci w wieku wczesnoszkolnym (2009-2010).

Usługa ekspercka w ramach projektu Azymut – Samodzielność; zamówienie z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej pn. Azymut – Samodzielność, Działanie 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (2022).

Literatura – biografie i reportaże, podróże do inspirujących miejsc – kultura i sztuka Europy, psychologia rozwoju człowieka.

Special pedagogy, psychology, cognitive processes (memory and thinking), emotional functioning, (communication skills and cooperation) of children with intellectual disabilities and autism spectrum disorders. Contact in Polish and English, e-mail: julia.kisielewska@amu.edu.pl