drIzabella Kaiser
Zakład Pedagogiki Dziecka
- izabella.kaiser@amu.edu.pl
- 61 829 20 61
ul. Szamarzewskiego 89 (bud. D)
60-568 Poznań
pokój: 412
Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź
Dyżur w semestrze zimowym:
wtorek: 14:00 - 15:00
Dyżury pełnię w pokoju 412 budynek D ul. Szamarzewskiego
Dyżur studia niestacjonarne:
27.10.: 14:20 - 15:20
14.12.: 12:10 - 13:10
09.02.: 14:10 - 15:10
UWAGA:
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki; dysertacja doktorska poświęcona kompetencjom matematycznym dzieci kończących edukację przedszkolną;
absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Wydział Nauk Społecznych; kierunek pedagogika) oraz Podyplomowych Studiów Matematyka dla nauczycieli w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Leszno i Pedagogika Marii Montessori na Uniwersytecie M. Curie-Skłodowskiej w Lublinie
pedagog, oligofrenopedagog, nauczyciel Montessori, certyfikowany tutor.
Od 2015 roku starszy wykładowca na WSE
w latach 1993 – 2019 pracowała jako nauczyciel i wychowawca w Zespole Szkół Specjalnych nr 102 w Poznaniu.
Od 2021 pracuje w Zespole Szkół Specjalnych nr 105 w Poznaniu.
I. Kaiser, Edukacja matematyczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w: Liczby w cyfrowym świecie. Rozmowy o współczesnej edukacji matematycznej dziecka, red. T. Przybyła, Poznań 2021.
I. Kaiser, Pierwsze niepowodzenia edukacyjne, czyli matematyczne trudności dzieci w wieku przedszkolnym, w: Rola społeczna diagnostyki edukacyjnej, red. B. Niemierko, M.K. Szmigel, Kraków 2020.
I. Kaiser, Nietradycyjne metody kształtowania kompetencji matematycznych dziecka, w: Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Poznań 2020.
I. Kaiser, O wolności dziecka niepełnosprawnego intelektualnie z perspektywy pedagogiki Marii Montessori, w: Historyczne i współczesne konteksty badań nad edukacją. Studia teoretyczne i analizy empiryczne z okazji jubileuszu sześćdziesięciolecia pedagogiki gdańskiej (1958-2018), red. J. Siemionow, P. Śpica, Toruń 2019.
I. Kaiser, Od zmysłów do umysłu, czyli o rozwijaniu „ducha” matematycznego w systemie pedagogicznym Marii Montessori; „Inspiracje Daltońskie. Teoria i Praktyka” 2019, nr 4.
I. Kaiser, The careers of graduates of special schools – different faces of adulthood among people with mild intellectual disabilities; „Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej” 2019, nr 25.
I. Kaiser, Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas” 2019, nr 19.
I. Kaiser, W poszukiwaniu modelu edukacji matematycznej. W stronę pedagogiki Marii Montessori, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2018, Vol 13, No 1 (47).
I. Kaiser, Jak zapewnić uczniowi niepełnosprawnemu intelektualnie w stopniu lekkim sukces w edukacji matematycznej?, w: Sukces jako zjawisko edukacyjne, red. M. Humeniuk, I. Paszenda, W. Żłobicki, Wrocław 2017.
I. Kaiser, Leisure time of intellectually disabled children in the opinion of their parents, „Interdisciplinary Contexts Of Special Pedagogy” 2017, nr 17.
I. Kaiser, Poziom kompetencji matematycznych dzieci kończących edukację przedszkolną w systemie Marii Montessori, „Studia Edukacyjne” 2017, nr 40.
I. Kaiser, Edukacja dla bezpieczeństwa z perspektywy oligofrenopedagoga, w: Aspekty systemu bezpieczeństwa narodowego Polski, red. M. Sokołowski, M. Mrozkowiak, A. Tomczak, Warszawa 2017.
I. Kaiser, Zastosowanie metody Marii Montessori w edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, w: Edukacja dla przyszłości w świecie wyzwań XXI wieku, red. R. Gerlach, Bydgoszcz 2017.
I. Kaiser, Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori, „Pedagogika. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas” 2017, nr 14.
I. Kaiser, Koncepcja kształcenia językowego w metodzie Marii Montessori, w: Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka. Wybrane aspekty, red. M. Cywińska, Poznań 2016.
I. Kaiser, Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, w: Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno-edukacyjne, red. M. Cywińska, Poznań 2014.
I. Kaiser, Miejsce aktywności fizycznej w różnych formach zajęć wolnoczasowych młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim, „Studia Periegetica. Zeszyty Naukowe Wielkopolskiej Wyższej Szkoły Turystyki i Zarządzania w Poznaniu”, Poznań 2012.
Zainteresowania naukowe:
system pedagogiczny Marii Montessori;
kształtowanie kompetencji matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
oligofrenopedagogika, a w szczególności: praca edukacyjna z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim, funkcjonowanie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku, rodzic dziecka niepełnosprawnego, nauczyciel w szkole specjalnej;
metodyka edukacji wczesnoszkolnej
strategia oceniania kształtującego
sport, turystyka rowerowa
Maria Montessori's pedagogy, work with a student with special educational needs, problems of people with disabilities; issues of special education, methodology of mathematical education, early school education; contact in Polish, Russian, German e-mail: izabella.kaiser@amu.edu.pl