drTomasz Juńczyk
Zakład Metodologii Nauk o Edukacji
- tomasz.junczyk@amu.edu.pl
- 61 829 23 44
ul. Szamarzewskiego 89 (bud. AB)
60-568 Poznań
pokój: 46
Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź
Dyżury w semestrze zimowym:
poniedziałek: 14:45 – 15:45, ul. Międzychodzka 5
środa: 9:30 – 10:30, ul. Międzychodzka 5
Dyżur studia niestacjonarne:
08.12.2024, 16.30 – 17.30
19.01.2025, 14.05 – 15.05
UWAGA:
Dyżur w środę, 18.12, odbędzie się w godz. 09:40 – 10.40 w pok. 46, ul. Szamarzewskiego 89, budynek AB.
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, magister psychologii i socjologii, psychoterapeuta, wykładowca akademicki, trener. Absolwent licznych kursów zawodowych, w tym 5-letniego kursu psychoterapeutycznego w nurcie systemowym, atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Znajduje się na liście psychoterapeutów Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Współautor i autor monografii, artykułów naukowych oraz popularnonaukowych z zakresu psychologii i edukacji. Przeprowadził ponad 1800 godzin szkoleń dla sektora edukacji, pozarządowego oraz biznesu, w tym m.in. dla Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, Uniwersytetu Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej czy Poznańskiego Parku Naukowo – Technologicznego.
T. Juńczyk, Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2019;
T. Juńczyk, Diagnoza inteligencji - perspektywa krytyczna i nowe kierunki, w: Diagnoza w wymiarze jednostkowym i społecznym, red. S. Banaszak, J. Śmietańska, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2019;
M. Gujski, J. Pinkas, T. Juńczyk, A. Pawełczak-Barszczowska, D. Raczkiewicz, A. Owoc, I. Bojar, Stress at the place of work and cognitive functions among women performing intellectual work during peri- and post-menopausal period, “International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health”, 2017, nr 30(6);
T. Juńczyk, K. Piechowiak, Nowe tendencje w rozwoju oprogramowania wspomagającego proces nauczania na podstawie projektu „METATUTOR – innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika, „Pedagogika Szkoły Wyższej”, 2017, t. 1. ;
M. Gujski, T. Juńczyk, J. Pinkas, A. Owoc, I. Bojar, Practical measures of cognitive function and promotion of their performance in the context of research, „Annals of Agricultural and Environmental Medicine”, 2016, nr 23(3);
T. Juńczyk, Schemat emocjonalny przywiązania a procesy przetwarzania emocji i symbolizacji. Jak wewnętrzne dziecko wpływa na relacje dorosłego?, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2015;
P. Czerniga-Puk, T. Juńczyk, Szkolny kontekst psychologii pozytywnej, „Studia Edukacyjne”, 2015, nr 37/2015.
Elementy metodologii nauk społecznych i statystyki, konwersatorium, 24 h
Komunikacja i konflikty, wykład, 20 h
Konflikty i ich rozwiązywanie, wykład, 20 h
Konflikty i ich rozwiązywanie, ćwiczenia, 40 h
Metody badań pedagogicznych, konwersatorium, 45 h
Pedagogika Ogólna, konwersatorium, 60 h
Psychologia społeczna, ćwiczenia, 10 h
Wykaz zainteresowań naukowych:
Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej, tematyka antydyskryminacyjna i równościowa w szerokim znaczeniu oraz systemowe ujęcie procesów psychologicznych i społecznych.
Kierownictwo i uczestnictwo w projektach badawczych:
Współautor i uczestnik projektu badawczego pt. „Studenci z niepełnosprawnościami w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w czasie pandemii koronawirusa COVID-19: trudności – wsparcie – rozwiązania”, dofinansowanego w ramach programu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza „Szybka ścieżka w celu sfinansowania badań nad COVID-19”, 2020/2021.
Współautor i uczestnik projektu badawczo – wdrożeniowego pt. „Edu-Arctic – Innovative educational program attracting young people to natural sciences and polar research”, dofinansowanego przez Komisję Europejską w ramach programu Horyzont 2020, 2016 – 2018.
Autor analizy zawartości merytorycznej i diagnozy potrzeb platformy edukacyjnej prowadzonej w ramach projektu pt. „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych” realizowanego przez Instytut Medycyny Wsi im. Witolda Chodźki w Lublinie, w ramach obszaru tematycznego Ochrona Zdrowia, Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy, 2015.
Współautor i uczestnik projektu pt. „METATUTOR - innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika”, dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ścieżki programowej Hi-Tech, 2014 – 2016.
Udział w grupach i zespołach badawczych:
Współautor i uczestnik projektu badawczego pt. „Studenci z niepełnosprawnościami w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w czasie pandemii koronawirusa COVID-19: trudności – wsparcie – rozwiązania”, dofinansowanego w ramach programu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza „Szybka ścieżka w celu sfinansowania badań nad COVID-19”, 2020/2021.
Współautor i uczestnik projektu badawczo – wdrożeniowego pt. Edu-Arctic – Innovative educational program attracting young people to natural sciences and polar research”, dofinansowanego przez Komisję Europejską w ramach programu Horyzont 2020, 2016 – 2018.
Autor analizy zawartości merytorycznej i diagnozy potrzeb platformy edukacyjnej prowadzonej w ramach projektu pt. „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych” realizowanego przez Instytut Medycyny Wsi im. Witolda Chodźki w Lublinie, w ramach obszaru tematycznego Ochrona Zdrowia, Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy, 2015.
Współautor i uczestnik projektu pt. „METATUTOR - innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika”, dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ścieżki programowej Hi-Tech, 2014 – 2016.
Inne:
Członek:
Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej
Polskie Towarzystwo Psychiatryczne
Sekcja Naukowa Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
Polska Federacja Psychoterapii
Literatura iberoamerykańska w nurcie realizmu magicznego
general pedagogy, methodology of social research, systemic psychology and psychotherapy, positive psychology, contact in Polish and English, e-mail tomasz.junczyk@amu.edu.pl