drTomasz Juńczyk

Zakład Metodologii Nauk o Edukacji

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżury w semestrze letnim:


poniedziałek: 16:30 – 17:30, ul. Szamarzewskiego 89 (bud. AB), pokój: 46

czwartek:  10:00 – 11:00, ul. Szamarzewskiego 89 (bud. AB), pokój: 46

UWAGA:

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, magister psychologii i socjologii, psychoterapeuta, wykładowca akademicki, trener. Absolwent licznych kursów zawodowych, w tym 5-letniego kursu psychoterapeutycznego w nurcie systemowym, atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Znajduje się na liście psychoterapeutów Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Współautor i autor monografii, artykułów naukowych oraz popularnonaukowych z zakresu psychologii i edukacji. Przeprowadził ponad 1800 godzin szkoleń dla sektora edukacji, pozarządowego oraz biznesu, w tym m.in. dla Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, Uniwersytetu Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej czy Poznańskiego Parku Naukowo – Technologicznego.

T. Juńczyk, Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2019;
T. Juńczyk, Diagnoza inteligencji - perspektywa krytyczna i nowe kierunki, w: Diagnoza w wymiarze jednostkowym i społecznym, red. S. Banaszak, J. Śmietańska, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2019;
M. Gujski,   J. Pinkas,   T. Juńczyk,   A. Pawełczak-Barszczowska,   D. Raczkiewicz,   A. Owoc,   I. Bojar, Stress at the place of work and cognitive functions among women performing intellectual work during peri- and post-menopausal period, “International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health”, 2017, nr 30(6);
T. Juńczyk, K. Piechowiak, Nowe tendencje w rozwoju oprogramowania wspomagającego proces nauczania na podstawie projektu „METATUTOR – innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika, „Pedagogika Szkoły Wyższej”, 2017, t. 1. ; 
M. Gujski,   T. Juńczyk,   J. Pinkas,   A. Owoc,   I. Bojar, Practical measures of cognitive function and promotion of their performance in the context of research, „Annals of Agricultural and Environmental Medicine”, 2016, nr 23(3);
T. Juńczyk, Schemat emocjonalny przywiązania a procesy przetwarzania emocji i symbolizacji. Jak wewnętrzne dziecko wpływa na relacje dorosłego?, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2015;
P. Czerniga-Puk, T. Juńczyk, Szkolny kontekst psychologii pozytywnej, „Studia Edukacyjne”, 2015, nr 37/2015.

Elementy metodologii nauk społecznych i statystyki, konwersatorium, 24 h
Komunikacja i konflikty, wykład, 20 h
Konflikty i ich rozwiązywanie, wykład, 20 h
Konflikty i ich rozwiązywanie, ćwiczenia, 40 h
Metody badań pedagogicznych, konwersatorium, 45 h
Pedagogika Ogólna, konwersatorium, 60 h
Psychologia społeczna, ćwiczenia, 10 h

Wykaz zainteresowań naukowych:

Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej, tematyka antydyskryminacyjna i równościowa w szerokim znaczeniu oraz systemowe ujęcie procesów psychologicznych i społecznych.

Kierownictwo i uczestnictwo w projektach badawczych:
Współautor i uczestnik projektu badawczego pt. „Studenci z niepełnosprawnościami w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w czasie pandemii koronawirusa COVID-19: trudności – wsparcie – rozwiązania”, dofinansowanego w ramach programu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza „Szybka ścieżka w celu sfinansowania badań nad COVID-19”, 2020/2021.
Współautor i uczestnik projektu badawczo – wdrożeniowego pt. „Edu-Arctic – Innovative educational program attracting young people to natural sciences and polar research”, dofinansowanego przez Komisję Europejską w ramach programu Horyzont 2020, 2016 – 2018.  
Autor analizy zawartości merytorycznej i diagnozy potrzeb platformy edukacyjnej prowadzonej w ramach projektu pt. „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych” realizowanego przez Instytut Medycyny Wsi im. Witolda Chodźki w Lublinie, w ramach obszaru tematycznego Ochrona Zdrowia, Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy, 2015.
Współautor i uczestnik projektu pt. „METATUTOR - innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika”, dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ścieżki programowej Hi-Tech, 2014 – 2016.

Udział w grupach i zespołach badawczych:


Współautor i uczestnik projektu badawczego pt. „Studenci z niepełnosprawnościami w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w czasie pandemii koronawirusa COVID-19: trudności – wsparcie – rozwiązania”, dofinansowanego w ramach programu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza „Szybka ścieżka w celu sfinansowania badań nad COVID-19”, 2020/2021.
Współautor i uczestnik projektu badawczo – wdrożeniowego pt. Edu-Arctic – Innovative educational program attracting young people to natural sciences and polar research”, dofinansowanego przez Komisję Europejską w ramach programu Horyzont 2020, 2016 – 2018.  
Autor analizy zawartości merytorycznej i diagnozy potrzeb platformy edukacyjnej prowadzonej w ramach projektu pt. „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych” realizowanego przez Instytut Medycyny Wsi im. Witolda Chodźki w Lublinie, w ramach obszaru tematycznego Ochrona Zdrowia, Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy, 2015.
Współautor i uczestnik projektu pt. „METATUTOR - innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika”, dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ścieżki programowej Hi-Tech, 2014 – 2016.

Inne:

Członek:
Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej
Polskie Towarzystwo Psychiatryczne
Sekcja Naukowa Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
Polska Federacja Psychoterapii

Literatura iberoamerykańska w nurcie realizmu magicznego

general pedagogy, methodology of social research, systemic psychology and psychotherapy, positive psychology, contact in Polish and English, e-mail tomasz.junczyk@amu.edu.pl