prof. UAM dr hab.Sylwia Jaskulska

Prodziekan ds. projektów, ewaluacji, sprawozdawczości naukowej i współpracy międzynarodowej

Pracownia Pedagogiki Szkolnej

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź


Dyżur prodziekański:


wtorek: 13:30 - 15:00,  p. 206


Dyżur dla osób studiujących w semestrze zimowym:

wtorek: 12:00 - 13:30,  p.402



UWAGA:

  • Wnioskowanie i raportowanie z działalności naukowej Wydziału
  • Gromadzenie danych do oceny parametrycznej
  • Wspieranie działalności naukowo-badawczej i popularyzującej naukę Wydziału
  • Wspieranie współpracy międzynarodowej Wydziału
  • Wspieranie pozyskiwania projektów i pracy zespołów badawczych
  • Nadzór nad czasopismami wydawanymi na Wydziale i repozytorium AMUR, PRESSTO
  • Współpraca z kierownictwem Dziedzinowej Szkoły Doktorskiej
  • reprezentuje Wydział w kontaktach na zewnątrz

Sylwia Jaskulska, prof. UAM dr hab., pedagożka, pracuje na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka, współautorka  i współredaktorka kilku książek (np.  S. Jaskulska, Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów, S. Jaskulska, Rytuał przejścia. Młodzież szkolna na progu edukacyjnym, M. Dudzikowa, S. Jaskulska (red.), Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?) i kilkudziesięciu innych tekstów. Przewodnicząca Rady ds. Kształcenia Szkoły Nauk Społecznych i członkini Uniwersyteckiego Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli. Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”. Honorowa Ambasadorka oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji.

LINKI
https://amu.academia.edu/SylwiaJaskulska
https://orcid.org/0000-0002-3454-7894
https://www.facebook.com/sylwia.jaskulska.spotkania.edukacyjne/

A. Ayala, C. Vives-Cases, C. Davó‐Blanes, C.Rodríguez‐Blázquez, M. João Forjaz, N. Bowes, K. DeClaire, S. Jaskulska, J. Pyżalski, S. Neves, S. Queirós, I. Gotca, V.  Mocanu, C. Corradi, B.  Sanz-Barbero, Sexism and its associated factors among adolescents in Europe: Lights4Violence baseline results, „Agressive Behavior” 2021, tom 47, nr 3.
C. Vives-Cases, B. Sanz-Barbero, A. Ayala, V. Pérez-Martínez, M. Sánchez-Sansegundo, S. Jaskulska, S. Antunes das Neves, M. Forjaz, J.  Pyżalski, N. Bowes, D. Costa, K. Waszyńska, B. Jankowiak, V. Mocanu, M. Davó-Blanes, Dating Violence Victimization among Adolescents in Europe: Baseline Results from the Lights4Violence Project, “International Journal of Environmental Research and Public Health” 2021, tom 18, nr 4.
B. Jankowiak, S. Jaskulska, S. Dobrostan nauczycielek i nauczycieli wychowania  przedszkolnego a ich postawy wobec kształcenia na odległość  w czasie pandemii COVID-19. „Horyzonty Wychowania” 2021, nr 20(53).
K. Waszyńska, J. Pyżalski, S. Jaskulska, I.Chmura-Rutkowska, B. Jankowiak, Profilaktyka przemocy w związkach intymnych nastolatków: Project Lights, Camera and Action Against Dating Violence. Założenia, realizacja, rekomendacje, „Seksuologia Polska” 2021, nr 19.
B. Jankowiak, S. Jaskulska, B. Sanz Barbero, A. Ayala, J. Pyżalski, N. Bowes, K. De Claire, S. Neves, J. Topa, C. Rodriguez Blazquez , M. Carmen Davó-Blanes, N. Rosati, M. Cinque, V. Mocanu, B. Ioan, I. Chmura-Rutkowska, K. Waszyńska, C. Vives-Cases, The role of school social support and school social climate in dating violence prevention among adolescents in Europe, “Journal of Environmental Research and Public Health” 2020, tom 17, nr 23.
B. Jankowiak, S. Jaskulska Dobrostan nauczycieli i nauczycielek a ich postawy wobec kształcenia  na odległość w czasie pandemii COVID-19, „Przegląd Pedagogiczny” 2020, nr 1.
B. Jankowiak, S. Jaskulska, A. Rybińska, Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19, „Rocznik Pedagogiczny” 2020, tom 43.
S. Jaskulska, B. Jankowiak, Postawy nauczycielek i nauczycieli wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19, „Studia Edukacyjne” 2020, nr 57.
A. Gop, S. Jaskulska, Kształcenie na odległość a rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i ich rodziców w świetle wyników badań – w kierunku nowej szkoły, „Studia Edukacyjne” 2020, nr 58.
S. Jaskulska, Dobry z zachowania, „Przegląd Pedagogiczny” 2020, nr 2.
M. Turczyk, S. Jaskulska, Kształcenie na odległość a prawa dziecka – nowe wymiary szkolnej ekskluzji w czasach epidemii COVID-19, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2020, tom 15, nr 3.
S. Jaskulska, Rytuał przejścia – młodzież szkolna na progu edukacyjnym, Poznań 2018.
M Dudzikowa, S. Jaskulska (red.), Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?, Warszawa 2016.
M. Klichowski, P. Bonanno, S. Jaskulska, C. Smaniotto Costa, M. de Lange, F.R. Klauser, CyberParks as a new context for Smart Education: theoretical background, assumptions, and pre-service teachers’ rating, „American Journal of Educational Research”, 2015, nr 3(12).
M. Dudzikowa, R. Wawrzyniak-Beszterda, S. Jaskulska, M. Marciniak, E. Bochno, I. Bochno, K. Knasiecka-Falbierska, Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu. Diagnoza - interpretacje - konteksty, Kraków 2013.
M. Dudzikowa, S. Jaskulska, R. Wawrzyniak-Beszterda, E. Bochno, I. Bochno, K. Knasiecka-Falbierska, M. Marciniak, Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla. Diagnoza i uwarunkowania, Kraków 2011.
W. Jakubowski, S. Jaskulska, red., Kultura mediów, ciało i tożsamość - konteksty socjalizacyjne i edukacyjne, Kraków 2011.
S. Jaskulska, Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów, Poznań 2009.

Wykaz zainteresowań naukowych:

Głównym obszarem moich zainteresowań naukowych jest szkoła, a konkretnie doświadczenia uczennic i uczniów zanurzonych w jej kulturze i sytuacje, w których się znajdują.

Kierownictwo i uczestnictwo w projektach badawczych:

Tytuł projektu: UAM-ek – przestrzeń dziecięcych doświadczeń
Numer projektu: WND-POWR.03.01.00-00-U102/17
Okres realizacji: 2018 - 2020
Źródło finansowania: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Funkcja: kierowniczka.

Tytuł: Studenci 2019
Numer projektu: N107 030 32/3821
Okres realizacji: 2019
Źródło finansowania: PARPA „Studenci 2019”: zadanie z zakresu zdrowia publicznego określonego w NPZ w ramach celu operacyjnego nr 2 Profilaktyka i rozwiązywanie problemów związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, uzależnieniami behawioralnymi i innymi zachowaniami ryzykownymi /w zakresie punktu/3.4.4:Wspieranie badań naukowych w obszarze czynników ryzyka i czynników chroniących przed problemami wynikającymi z picia alkoholu
Udział: wykonawczyni.

Tytuł projektu: Lights, Camera and Action Against Dating Violence
Numer projektu: 776905
Okres realizacji: 2017- 2019
Źródło finansowania: Dyrekcja Generalnej Komisji Europejskiej ds. Sprawiedliwości (DG ds. Sprawiedliwości), “Prawa, Równość i Obywatelstwo, Program Przeciwdziałania Przemocy Wobec Kobiet”
Udział: wykonawczyni.

Tytuł projektu: Educational and socio-cultural competencies of contemporary teachers – educational course and portal
Numer projektu: FSS/2013/IIC/W/0004
Okres realizacji: 2014 - 2015
Źródło finansowania: Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA and Norway Grants (co-financed by the Polish funds)
Udział: wykonawczyni.

Tytuł: Studenci UAM 2005/2009/2010. Jakość doświadczeń szkolnych I – go rocznika reformy szkolnej a dynamika zmian jego kapitału społeczno – kulturowego
Numer projektu: N107 030 32/3821
Okres realizacji: 2004 - 2011
Źródło finansowania: MNiSW
Udział: wykonawczyni.

Funkcje w zespołach redakcyjnych:

Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego

Udział w grupach i zespołach badawczych:

Emerging adulthood: udział w międzynarodowym zespole badawczym (Polska, USA, Japonia, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania), którego celem jest odkrycie jakie znaczenie okresowi wyłaniającej się dorosłości nadają młodzi ludzi i jakie zadania rozwojowe uważają za ważne, okres realizacji: od 2020 do 2022.
S. Jaskulska, M. Klichowski, B. Jankowiak, M. Marciniak Jak zmieniła się szkoła w czasie pandemii COVID-19?  Doświadczenia uczniów i uczennic (badanie z firmą VULCAN), 2021.
H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, S. Jaskulska, B. Jankowiak, J. Sikorska, Twoja lekcja w przyszłości. Jak wyobrażasz sobie naukę w szkole po pandemii COVID-19? (badanie z firmą VULCAN), 2020.
S. Jaskulska, B. Jankowiak, Kształcenie na odległość w Polsce w czasie pandemii COVID-19, 2020.
S. Jaskulska, B. Jankowiak, A. Rybińska, Obraz kształcenia na odległość w Polsce w czasie pandemii COVID-19 w opiniach nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego, 2020.

Inne (np. organizator cyklicznych konferencji, funkcje w gremiach,  członkostwo w towarzystwach naukowych itp.):

- Przewodnicząca Rady ds. Kształcenia Szkoły Nauk Społecznych (UAM)
- Członkini Uniwersyteckiego Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli (UAM)
- Członkini Rady Programowej kierunku Nauczanie matematyki i informatyki (WMiI UAM)
- Członkini Zespołu Pedagogiki Młodzieży działającego przy KNP PAN
- Członkini Zespołu „UAM dla najlepszych” (UAM)

Nazwa nagrody: Nagroda Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rok przyznania: 2019
Nazwa organu przyznającego nagrodę: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tytuł z jakiego została przyznana nagroda: Za osiągnięcia w pracy naukowej (nagroda indywidualna, I stopnia).

Nazwa nagrody: Nagroda Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rok przyznania: 2016
Nazwa organu przyznającego nagrodę: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tytuł z jakiego została przyznana nagroda: Za osiągnięcia w pracy naukowej (nagroda zespołowa, III stopnia).

Nazwa nagrody: Nagroda Naukowa Wydziału I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk w dziedzinie pedagogiki im. Władysława Spasowskiego
Rok przyznania: 2015
Nazwa organu przyznającego nagrodę: Wydział I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk
Tytuł z jakiego została przyznana nagroda: za tryptyk longituidalny Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji a zmiany zasobów jego kapitału społecznego w warunkach szkoły wyższej (nagroda zespołowa).

Nazwa nagrody: Nagroda Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rok przyznania: 2014
Nazwa organu przyznającego nagrodę: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tytuł z jakiego została przyznana nagroda: Za osiągnięcia w pracy naukowej (nagroda zespołowa, III stopnia).

Nazwa nagrody: Stypendium dla młodych doktorów w ramach projektu „UAM: Unikatowy Absolwent = Możliwości. Wzrost potencjału dydaktycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza poprzez proinnowacyjne kształcenie w języku angielskim, interdyscyplinarność, e-learning, inwestycje w kadry”
Rok przyznania: 2011
Nazwa organu przyznającego nagrodę: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tytuł z jakiego została przyznana nagroda: Za osiągnięcia w pracy naukowej.

Nazwa nagrody: Nagroda Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rok przyznania: 2011
Nazwa organu przyznającego nagrodę: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tytuł z jakiego została przyznana nagroda: Za osiągnięcia w pracy naukowej (nagroda zespołowa, III stopnia).

Nazwa nagrody: Nagroda Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rok przyznania: 2010
Nazwa organu przyznającego nagrodę: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tytuł z jakiego została przyznana nagroda: Za osiągnięcia w pracy naukowej (nagroda indywidualna, II stopnia).

Podróże, literatura współczesna

School pedagogy, school culture, school daily life, school rituals, difficult situations, school grading; contact in Polish, English, e-mail: sylwia.jaskulska@amu.edu.pl,
https://orcid.org/0000-0002-3454-7894