drŻaneta Garbacik

Zakład Poradnictwa Społecznego

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze letnim:
czwartek godz. 12:00-13:00


UWAGA:
Dyżur w dniu 21 marca br. zostaje odwołany z powodu choroby.

Psycholog, absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Doktorantka w Zakładzie Poradnictwa Społecznego Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Ż. Garbacik, Psychospołeczne konteksty pracy nauczycieli akademickich. Implikacje dla praktyki poradniczej, [w:] Wspieranie jednostek i grup w różnych wymiarach życia społecznego. Aspekty Teoretyczno-praktyczne, M. Piorunek (red.), J. Nawój-Połoczańska (red.), A. Skowrońska-Pućka (red.), Wydawnictwo Naukowe UAM (w druku).

Ż. Garbacik, Risk of stress and burnout among scientific and educational staff in higher education institutions, [in:] In Search of Academic Excellence in Social Sciences and Humanities in Poland: Insights from the PhD research (Volume 1 & 2), Peter Lang International Academic Publishers, Berlin (w druku)

Ż. Garbacik,  Kategorie (nie)obecne w kształceniu i rozwoju kadry akademickiej. Refleksja nad wyzwaniami współczesności, [w:] Kategorie (nie)obecne w edukacji. Wychowanie, kształcenie, Rozwój, Bożena Majerek (red), Agnieszka Domagała-Kręcioch (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, 2021

Ż. Garbacik, Stres zawodowy jako wyzwanie współczesnego rynku pracy. Praktyczne aspekty procesu radzenia sobie [w:] „Jednostka – edukacja – organizacja wobec przemian rynku pracy” Stefan M. Kwiatkowski (red.), Magdalena Piorunek (red.), Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2020.

Ż. Garbacik, Edukacja w zakresie radzenia sobie ze stresem jako aktualna potrzeba pracowników [w:] Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno zawodowych, Ewa Solarczyk-Ambrozik (red), Monika Christoph (red), Renata Konieczna-Woźniak (red), Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2020.

Ż. Garbacik, Dobrostan psychiczny w czasie pandemii „Uczyć lepiej” 5/2019-20

Ż. Garbacik, Dobrostan psychiczny. Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? ”Uczyć lepiej” 2/2019-20

Ż. Garbacik, Stres w pracy nauczyciela, „Szkoła-Zawód-Praca”, nr 16, 2018, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Ż. Garbacik, Konsekwencje na poziomie jednostkowym i organizacyjnym, „Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla bezpieczeństwa”, nr 41, 2018, Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu.

Ż. Garbacik, Stres a organizacja pracy. Bo jest czas pracy i czas odpoczynku „Uczyć lepiej” 3/2018/2019

Ż. Garbacik, Stres w zawodzie nauczyciela. Pokonać stres „Uczyć lepiej” 1/2018/2019

Pedagogika i psychologia pracy, poradnictwo związane z przeciwdziałaniem negatywnemu wpływowi zagrożeń psychospołecznych na osoby zatrudnione w obszarach związanych ze szkolnictwem wyższym. Środowisko uniwersyteckie w obliczu przemian społeczno-gospodarczych. Problematyka stresu zawodowego i jego konsekwencji, w tym wypalenia zawodowego, podejmowana jest w ramach dysertacji doktorskiej o tytule Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym przez nauczycieli akademickich. Studium psychopedagogiczne.
Członkini Zespołu Poradnictwa Pedagogicznego wspierającego działania Sekcji Poradnictwa Pedagogicznego Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN w kadencji 2020-2023.
Członkini międzyuczelnianego zespołu badawczego pod kierunkiem prof. dr hab. Magdaleny Piorunek z Wydziału Studiów Edukacyjnych oraz prof. T. Chirkowskiej-Smolak z Wydziału Psychologii i Kognitywistki, Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

Podstawy poradnictwa społecznego,
Podstawy interwencji kryzysowej

- historia wczesnośredniowiecznej Europy
- behawiorystyka zwierząt towarzyszących
- ogrodnictwo

Żaneta Garbacik, MA

Social counseling, pedagogy of labour, psychology of labour, problems in higher education, psychosocial risk factors in the work of academic teachers, stress and burnout at the level of higher education; Contact in: Polish, English; e-mail: zaneta.garbacik@amu.edu.pl