drKarolina Domagalska-Nowak
Zakład Pedagogiki Społecznej
- knowak@amu.edu.pl
- 61 829 23 31
ul. Szamarzewskiego 89 (bud. D)
60-568 Poznań
pokój: 202
wtorek: 9:30 - 10:30
Dyżury studia niestacjonarne:
18.01.: 14:00 - 15:00
01.03.: 14:45 - 15:45
15.03.: 14:45 - 15:45
29.03.: 9:25 - 10:25
11.05.: 8:40 - 9:30
07.06.: 15:00 - 15:30
UWAGA:
Dyżur w dniu 07.01.2025 zostaje odwołany z powodu udziału w szkoleniu
Dr Karolina Domagalska-Nowak jest dyplomowaną coacherką i doktorem nauk społecznych z niemal 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami oraz pracy w uczelniach wyższych. Od 2004 roku zatrudniona w UAM, od 2008 roku na Wydziale Studiów Edukacyjnych (wcześniej Dział Kadr i Organizacji) kieruje zespołem pracowników Biura Obsługi Wydziału. Jako coacherka specjalizuje się w coachingu akademickim, rodzicielskim i liderów zespołów, prowadzi warsztaty i wykłady dla dorosłych. Absolwentka politologii UAM, MBA, a także licznych studiów podyplomowych z zakresu coachingu, prawa pracy oraz rachunkowości. Ukończyła również kurs praw człowieka w Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Fascynuje się lean managementem i filozofią kaizen, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Najważniejsze publikacje:
Domagalska-Nowak, K., (2010). Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej, w: Z. Melosik, B. Śliwerski (red.). Edukacja alternatywna w XXI wieku, Poznań – Kraków: Impuls, s. 139-156;
Domagalska-Nowak, K., (2012). Tożsamość imigrantów w Norwegii. Wybrane aspekty i konteksty, w: A. Cybal-Michalska, P. Wierzba (red.). Dyskursy kultury popularnej w społeczeństwie współczesnym. Kraków: Impuls, s. 177-196;
Domagalska-Nowak, K., (2015). Szkolnictwo średnie w Norwegii. Kształtowanie elit w egalitarnym systemie społecznym w: A. Gromkowska-Melosik (red.). Elitarne szkolnictwo średnie w krajach Europy Zachodniej. Studia z pedagogiki porównawczej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM s. 215- 243;
Domagalska-Nowak, K., (2018), Edukacja religijna w Norwegii, Studia Edukacyjne 50/2018
Hejwosz-Gromkowska, D., Domagalska-Nowak, K. (2018). Wybrane konteksty edukacji religijnej w Anglii, Norwegii i Polsce – próba porównania. W: A. Boroń, A. Mańkowska, C. Czech-Włodarczyk, P. Peret-Drążewska (red.). Edukacja w warunkach globalnych i lokalnych. Konteksty i egzemplifikacje;
Domagalska-Nowak K., (2023) Supporting migrant children in learning Norwegian as a second language. A socio-pedagogical study, w: M. Marciniak, J. Sikorska, M. Klichowski, H.Krauze-Sikorska (red.). Learning in a world of cultural and social change. Interdisciplinary perspective. Poznań Wydawnictwo Naukowe UAM, s.127-141.
Przyjęte do druku:
Domagalska-Nowak K., (2025) Imigranci w Norwegii – wybrane aspekty polityki integracyjnej w: K. Segiet, K. Słupskiej, E. Włodarczyk (red.). Pedagogika społeczna w służbie człowiekowi i wspólnocie, Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM.
Nauka zainteresowania badawcze:
Lean HE, Lean Management, zarządzanie w szkolnictwie wyższym, przywództwo i zarządzanie, coaching akademicki, edukacja włączająca, dziecko z doświadczeniem migracji.
2012 - 2016 Wykonawczyni w projekcie badawczym NCN nr umowy: 6 1127/B/H03/2010/38 NN106112738 Elitarne szkolnictwo średnie we współczesnej Europie. Studium z socjologii edukacji i pedagogiki porównawczej. Kierownik: prof. zw. dr hab. Agnieszka Gromkowska – Melosik.
Dydaktyka
- dla studentów: Międzynarodowe doświadczenia edukacji integracyjnej i włączającej; Dziecko/Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w edukacji włączającej; Integracja i inkluzja w edukacji;
- dla słuchaczy Uniwersytetu Otwartego: Zespół pracowniczy warsztaty dla liderów, Lider w stylu Toyoty, Wsparcie edukacyjne dziecka w wieku szkolnym z elementami coachingu rodzicielskiego
Rozwój osobisty, sytuacja społeczna w Skandynawii, siła Kaizen.