drMagdalena Barańska
Zakład Kształcenia Ustawicznego i Doradztwa Zawodowego
- magdalena.baranska@amu.edu.pl
- 61 829 21 62
ul. Szamarzewskiego 89 (bud. D)
60-568 Poznań
pokój: 110
Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź
Dyżury w semestrze zimowym:
środa: 11:00 - 13:00
Dyżur studia niestacjonarne:
17.11.: 13:00 - 14:00
11.01.: 10:00 - 11:00
09.02.: 10:00 - 11:00
23.02.: 13:00 - 14:00
UWAGA:
Dyżur dr Magdaleny Barańskiej w dniu 11.12.br. nie odbędzie się z powodu wyjazdu służbowego. Wydłużony dyżur odbędzie się 18.12.br. od 10:00 do 13:30
Doradca zawodowy, pedagog, nauczyciel akademicki, adiunkt w Zakładzie Kształcenia Ustawicznego i Doradztwa Zawodowego WSE UAM. Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Moje zainteresowania naukowe oraz badawcze koncentrują się wokół problematyki kształcenia ustawicznego, edukacji akademickiej i uniwersytetów, planowania kariery edukacyjno–zawodowej, doradztwa zawodowego oraz budowania wizerunku na rynku pracy. Jestem autorkę i współredaktorką publikacji podejmujących tematykę relacji między sektorem edukacji a rynkiem pracy, poradnictwa karier dla różnych grup społecznych oraz przeobrażeń społeczno-kulturalnych na uniwersytetach ze szczególnym uwzględnieniem postaci nauczyciela akademickiego.
M. Barańska, Przygotowanie do (potrzeb rynku) pracy vs przygotowanie do życia – kierunki działań polskiej szkoły, w: Społeczno - edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, red M.Christoph, S.Wawrzyniak, Poznań 2020;
M. Barańska , Scenariusze przyszłości pracy jako katalizator zmian w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego i poradnictwa kariery, w:Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych, red M.Christoph, R.Konieczna-Woźniak, E.Solarczyk-Ambrozik, Poznań, 2020;
M.Barańska, A.Mańkowska, Wielokulturowe doradztwo (edukacyjno)-zawodowe. Stan obecny wyzwania i perspektywy, w: Polonia i Polacy za granicą. Kulturowe i edukacyjne obszary badań i doświadczeń, red A.Boroń, J.Gulczyńska, M.Barańska, M.Brenk, A.Mańkowska, K.Nowak-Kluczyński, Poznań 2020;
M. Barańska, Wizerunek kandydata do pracy - (nie)doceniany aspekt procesu rekrutacji , Szkoła-Zawód-Praca nr 2/2020 (20/2020);
M. Barańska Studying in the era of postmodernity. On the fading away of the student community - an attempt to describe and explain the phenomenon, Szkoła-Zawód-Praca nr 1/2020 (19/2020);
M. Barańska, Cienie i blaski (w) pracy nauczyciela akademickiego, w: Sekrety organizacji. Barwy codzienności, red. R.Tomaszewska, Bydgoszcz 2019;
M. Barańska, K.Nowak-Kluczyński, Epizodysta naukowy. Między dydaktykiem a naukowcem – o pracy nauczyciela akademickiego, Studia Edukacyjne 53/2019;
M. Barańska, Doradztwo edukacyjno – zawodowe dla uczniów zdolnych, w: Edukacja osób zdolnych, red. M.Porzucek-Miśkiewicz, E,Piotrowski, Poznań 2019;
E.Solarczyk-Ambrozik, M.Barańska, (red) Całożyciowe uczenie się. Rozwój kariera praca, Poznań 2018;
M. Barańska, Kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów wymogiem rynku pracy, w: Całożyciowe uczenie się. Rozwój kariera praca, red, E.Solarczyk-Ambroizk, M.Barańska Poznań 2018;
M. Barańska, K. Nowak-Kluczyński, Epizodysta naukowy – portret współczesnego nauczyciela akademickiego, w:Edukacja jutra. Wiedza i edukacja w egzystencji współczesnego człowieka, red. A. Kamińska, P.Oleśniewicz, Sosnowiec 2018;
M. Barańska, Przygotowanie studentów do wejścia na rynek pracy. Ocena działań uczelni w opinii studentów – raport z badań, w: Poradnictwo zawodowe w procesie tranzycji, red. W.Duda, J.Górna, M.Nowacka, Częstochowa 2017;
M. Barańska, Między studentem a klientem – quo vadis uniwersytecie, w: Młodzież akademicka na rynku pracy – aspiracje i wyzwania, red. D. Kukla, Częstochowa 2017;
M. Barańska, Implementacja idei lifelong learning na przykładzie projektu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu „Kolorowy Uniwersytet”, w: Edukacja dla przyszłości w perspektywie orientacji na rynek racy, red. R.Gerlach, R.Tomaszewska – Lipiec, Bydgoszcz 2017;
M. Barańska, Alternatywny scenariusz projektowania kariery zawodowej studentów pedagogiki UAM w świetle wyników badań, Szkoła – Zawód – Praca nr 11/2016, s. 191-209;
M. Barańska, Market Value of Voluntary Activities , w: Lifelong learning for labour market needs, red. E.Solarczyk – Ambrozik, Poznań 2016;
M. Barańska, Wolontariat w planowaniu kariery zawodowej studentów, Poznań 2016;
M. Barańska, Być na studiach a studiować? Refleksja o projektowaniu przyszłości edukacyjno – zawodowej młodych ludzi, w: Poradnictwo zawodowe – rozwój zawodowy w ujęciu przekrojowym, red. D. Kukla, W.Duda, Warszawa 2016;
M. Barańska,, The meaning of balance in academic teacher’s life – work-life balance at the university, w: Work-Personal Life. Between harmony and disintegration, red. R. Tomaszewska – Lipiec, Kraków 2015;
M. Barańska M, A. Bura, W.Cieślik , Dualny system kształcenia na przykładzie Politechniki Poznańskiej, Logistyka nr 6/2014.
Wykaz zainteresowań naukowych:
Doradztwo zawodowe i personalne, ewolucja roli uniwersytetu, problemy kształcenia akademickiego, ewolucja roli i zadań nauczycieli akademickich, kreowanie wizerunku na współczesnym rynku pracy, projektowanie kariery edukacyjno-zawodowej, lifelong learning, pedagogika pracy
Kierownictwo i uczestnictwo w projektach badawczych:
Projekt edukacyjno – badawczy w porozumieniu z Radą Oświaty Polonijnej we Włoszech, który dotyczy edukacji Polonii na terenie Włoch (Program nauczania w dla szkół Polonijnych w Rzymie) od 12.2020.
Członek zespołu wdrożeniowego PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ 2014-2020 (projekt wdrożeniowy): III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Instytucja, w której wniosek zostanie złożony (Instytucja pośrednicząca): Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Beneficjent (wnioskodawca): Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Tytuł projektu: wzMOOCnij swoje kompetencje! (POWR.03.01.00-00-W054/18) Okres realizacji projektu: od: 2019-09-01 do: 2021-08-31 Obszar realizacji projektu: Cała Polska. Konkurs: nr POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC/18 „Kurs na MOOC" dotyczący stworzenia i realizacji kursów edukacyjnych w formie e-learningu.
AMIGA – Aktywni MIGrAnci na lokalnym rynku pracy – Projekt współpracy polsko-niemieckiej. Projekt AMIGA obejmował działania na rzecz integracji cudzoziemców i poprawy jakości ich życia w mieście. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Fundusz Społecznego PO KL. Okres realizacji 06.2013-05.2015 Nr projektu POKL.07.02.01-30-092/12.
Inne:
Poznańskie Forum Dyskusyjne LLL – członkini komitetu organizacyjnego
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
Polskie Towarzystwo Profesjologiczne
Zespołu Pedagogiki Młodzieży PAN
Zespół Pedagogiki Pracy przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN
podstawy doradztwa zawodowego i personalnego
wybrane zagadnienia rynku pracy
public relations/budowanie wizerunku instytucji
wielokulturowe doradztwo zawodowe
problemy wielokulturowości w doradztwie
warsztat rozwijania umiejętności doradczych
metody badań społecznych w doradztwie zawodowym
kompetencje społeczne i komunikacja interpersonalna
hospitacje instytucji doradczych
przygotowanie do praktyki pedagogicznej
Fakultety:
Absolwent na rynku pracy
Savoir vivre na co dzień
- medal Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego. Podziękowanie za aktywne wspieranie działalności PTP (06.2017)
- nagroda indywidualna III stopnia za osiągnięcia w pracy naukowej 09.2017
- nagroda zespołowa III stopnia za osiągnięcia w pracy naukowej 10.2016
- nagroda zespołowa III stopnia za osiągnięcia w pracy naukowej 10.2014
Strong nation, zumba
Career counselling, pedagogy of work, lifelong learning, issues of university education, university and its mission, designing educational and professional career, creating an image on the contemporary job market; contact in English and Polish, e-mail: magdabar@amu.edu.pl