W środę, 28 maja 2025 roku, na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM odbyła się studencka konferencja naukowa „Studenckie Postscriptum” – wydarzenie towarzyszące Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Potencjał pedagogiki szkoły wobec reformowania oświaty”.
Konferencja stanowiła przestrzeń dla osób studiujących, zainteresowanych edukacją, które mogły zaprezentować wyniki własnych badań, działania projektowe, refleksje oraz praktyki pedagogiczne. Wydarzenie odbyło się w sali 508 budynku D, w trzech blokach referatowych.
Prezentacje i tematyka wystąpień
Uczestnicy konferencji poruszali szerokie spektrum tematów związanych z pedagogiką i edukacją – od edukacji w Afryce i edukacji outdoorowej, przez nowoczesne metody nauczania, teatr pacynkowy, logorytmikę i pedagogikę refleksyjną, aż po innowacje technologiczne, gry komputerowe i problemy społeczne uczniów.
W programie znalazły się m.in. wystąpienia dotyczące:
- roli środowisk edukacyjnych w rozwoju artystycznym studentów,
- zastosowania teatru pacynkowego jako narzędzia pedagogicznego,
- edukacji dzieci w Etiopii i pracy asystentów międzykulturowych,
- stereotypizacji w programie Erasmus+,
- wychowania dziewcząt w XIX wieku,
- roli VR, gier komputerowych i sal edukacyjnych w nowoczesnym uczeniu.
Innowacyjny format: Biblioteka Kontaktów
Nowością była Biblioteka Kontaktów, odbywająca się przed oficjalnym rozpoczęciem konferencji. Od godziny 9:00 uczestnicy mogli porozmawiać z dydaktykami WSE, którzy przedstawili propozycje współpracy badawczej, praktycznej i projektowej w różnych obszarach pedagogiki. To innowacyjne działanie cieszyło się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród osób stawiających pierwsze kroki w działalności naukowej.
„Studenckie Postscriptum” było nie tylko przestrzenią naukowej wymiany i rozwoju kompetencji prezentacyjnych, ale także spotkaniem pełnym zaangażowania, pasji i otwartości na nowe idee. Wydarzenie po raz kolejny potwierdziło, że WSE UAM to miejsce, gdzie młode głosy nauki są słyszane, doceniane i wspierane.