Dnia 8 października 2025 roku na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu odbyło się spotkanie w ramach projektu „Perspektywa 3P – Biopsychospołeczna Perspektywa Pomocy”, skierowane do przedstawicieli publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych z województwa wielkopolskiego.
Projekt realizowany jest przez Uniwersytet Śląski w Katowicach i ma na celu usprawnienie funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych poprzez wdrażanie zmian organizacyjnych, wspieranie współpracy międzysektorowej oraz zwiększanie dostępności usług dla osób potrzebujących wsparcia.
Podczas spotkania głos zabrali przedstawiciele środowisk naukowych i oświatowych zaangażowanych w realizację projektu. Uroczystego otwarcia dokonała prof. UAM dr hab. Beata Jachimczak, a następnie głos zabrał prof. UAM dr hab. Waldemar Segiet, Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM, który podkreślił znaczenie współpracy uczelni z instytucjami oświatowymi w zakresie wdrażania nowoczesnych modeli wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. W dalszej kolejności wystąpiła pani Izabela Liebert-Jędroszkowiak, Wielkopolska Wicekurator Oświaty, która zwróciła uwagę na rolę i odpowiedzialność poradni w procesie wspierania uczniów, rodziców i nauczycieli.
W części merytorycznej spotkania prof. dr hab. Iwona Chrzanowska, ekspertka projektu Perspektywa 3P, omówiła zagadnienia związane z zarządzaniem strategicznym w edukacji włączającej z perspektywy poradni psychologiczno-pedagogicznych. Następnie dr Magdalena Bełza-Gajdzica z Uniwersytetu Śląskiego, koordynatorka projektu, zaprezentowała jego założenia i cele, zwracając szczególną uwagę na kompleksowy charakter wsparcia, jakie oferuje inicjatywa „Perspektywa 3P” publicznym poradniom psychologiczno-pedagogicznym w województwie wielkopolskim.
Kolejne wystąpienia należały do ekspertów zaangażowanych w projekt. Prof. UAM dr hab. Beata Jachimczak przedstawiła refleksje dotyczące budowania skoordynowanego systemu wsparcia dla przedszkoli i szkół w kontekście realizowanych działań projektowych, natomiast pani Marta Bonalska z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nidzicy omówiła znaczenie współpracy wewnątrz- i międzysektorowej w praktyce oświatowej, wskazując na konkretne rozwiązania i doświadczenia z pracy poradni.
Spotkanie, które odbyło się w siedzibie Wydziału Studiów Edukacyjnych na Kampusie Ogrody, stanowiło ważną przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji oraz dyskusji nad praktycznymi aspektami wdrażania modelu biopsychospołecznego w codziennej pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych.