Data publikacji w serwisie:

III Wydziałowy Dzień Komisji Edukacji Narodowej. Seminarium naukowe: „O sposobie uczenia czytać i pisać i jaki jest cel, jaki pożytek tej nauki po wsiach i miasteczkach” - podręczniki z czasów KEN

Na Wydziale Studiów Edukacyjnych świętowaliśmy III Wydziałowy Dzień Komisji Edukacji Narodowej
przygotowany przez Zespół Zakładu Historii Kultury i Edukacji i Koło Naukowe Historii Kultury i Edukacji.
W tym roku seminarium naukowe zostało zorganizowane pod hasłem: „O sposobie uczenia czytać i pisać i jaki jest cel, jaki pożytek tej nauki po wsiach i miasteczkach” - podręczniki z czasów KEN.

Seminarium naukowe otworzyła Pani Prodziekan ds. badań i współpracy międzynarodowej prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska, która reprezentowała władze dziekańskie i w imieniu Dziekana objęła patronat nad świętem edukacji. Warto dodać, iż dzień wcześniej Pani Prodziekan zastała wyróżniona Medalem Komisji Edukacji Narodowej, najwyższym resortowym wyróżnieniem przyznawanym za szczególne zasługi dla systemu oświaty oraz wychowania dzieci i młodzieży.

Organizatorom zależało na przybliżeniu społeczności akademickiej faktów związanych z działaniami Komisji Edukacji Narodowej w szczególności w kontekście przygotowania podręczników. Seminarium odbywało się w auli B w Collegium Znanieckiego na Kampusie Ogrody UAM, zaś towarzyszące wydarzeniu warsztaty w budynku D. Uczestnicy seminarium wysłuchali czterech referatów poświęconych podręcznikom, w tym dwóch ze szczególnym uwzględnienie elementarzy do nauki czytania i pisania.

Po części wykładowej pracownicy Zakładu Historii Kultury i Edukacji zaproponowali wszystkim chętnym udział w warsztatach czytania podręczników z czasów KEN lub warsztacie badawczym źródeł - podręczniki do muzyki dawniej i współcześnie.

W imieniu organizatorów pragnę podziękować wszystkim uczestniczkom i uczestnikom za udział zarówno w samym seminarium, jak i w warsztatach.

fot. Urszula Ursa Tokarczyk-Bar