Listopad uznawany jest na całym świecie za miesiąc solidarności z mężczyznami zmagającymi się z nowotworami gruczołu krokowego oraz rakiem jąder. Nie bez powodu na ten właśnie miesiąc przypada kampania Movember 2022 (tzw. Wąsopad). W jej ramach poruszana jest tematyka regularnych badań profilaktycznych wśród mężczyzn. Symbolem kampanii są wąsy- mężczyźni przez cały miesiąc zapuszczają wąsy, nie tylko na znak solidarności, ale również aby wzbudzić ciekawość otoczenia oraz zapoczątkować dyskusję na temat profilaktyki i zachorowalności na nowotwory prostaty oraz jąder. Luźna i zabawna forma kampanii sprzyjać ma podejmowaniu trudnych i ważnych tematów. Akcja jest kierowana nie tylko do mężczyzn. Również kobiety-partnerki odgrywają ważną rolę w kwestii wykrywania zmian u swoich partnerów, przypominają partnerowi o samobadaniu jąder, rozmawiają z nim o wątpliwościach, pomagają przełamać strach, niepewność.
Movember 2022
30 listopada 2022 r. na Wydziale Studiów Edukacyjnych w ramach kampanii Movember, odbyła się akcja zorganizowana przez Koło Naukowe "rak-OFF" UAM. Członkinie Koła Naukowego przygotowały tematyczne ulotki zachęcające do regularnych badań profilaktycznych wśród mężczyzn i zawierające instrukcję, jak prawidłowo przeprowadzić samobadanie.