Studenckie Koło Naukowe Kreatywnego Rozwoju Aktywności Młodzieży "KRAM"

K – kreatywność  R – rozwój  A – aktywność  M – młodzież

Nazwa koła: Studenckie Koło Naukowe Kreatywnego Rozwoju Aktywności Młodzieży KRAM
Siedziba koła: Zakład Socjopedagogicznych Problemów Młodzieży, ul. Szamarzewskiego 89, bud. D, pok. 511, Poznań
Opiekunowie koła: dr Marlena Kaźmierska i mgr Iwona Kukowka
Zarząd koła:

  • Patrycja Kowalczewska - Przewodnicząca
  • Anna Resel - v-ce Przewodnicząca
  • Klaudia Maćków - Sekretarzyna

kontakt: sknkram@amu.edu.pl, marlena.kazmierska@amu.edu.pl, iwona.kukowka@amu.edu.plProfil na Facebooku: https://www.facebook.com/KRAM.UAM

Zainteresowania członkiń i członków koła dotyczą szeroko pojętej kategorii młodzieży, w szczególności zaś:

  • Dylematów i wyzwań okresu dorastania w dobie współczesności,
  • Edukacji ekologicznej i Wpływu społeczno-środowiskowych zmian klimatu na kształtowanie się postaw proekologicznych,
  • Podnoszenia świadomości w obszarze edukacji zdrowotnej,
  • Znaczenia kultury konsumpcji, nowych mediów i wirtualnej rzeczywistości na formowanie się światopoglądu i tożsamości,
  • Partycypacji i zaangażowania młodzieży w sferze publicznej,
  • Metodycznych aspektów pracy pedagogicznej z młodzieżą.

Zasadnicze cele naukowo-badawcze:

  • Poszerzanie wiedzy i kompetencji poprzez udział w konferencjach, szkoleniach i warsztatach,
  • Przygotowywanie projektów badawczych, wydarzeń edukacyjnych oraz spotkań podnoszących świadomość na temat problemów i wyzwań młodzieży,
  • Diagnozowanie trudności i problemów młodzieży oraz jej najbliższego otoczenia w celu organizowania warsztatów i projektów profilaktycznych,
  • Łączenie teorii naukowej z praktyką pedagogiczną i działalnością prospołeczną.

Zasadniczy cel aktywności praktycznej:

  • Cykliczne spotkania członków i członkiń koła,
  • Realizacja projektów i warsztatów podnoszących kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, zarządzania projektami oraz planowania działań edukacyjnych,
  • Współpraca ze szkołami i organizacjami działającymi na rzecz wsparcia młodzieży i edukacji,
  • Wolontariat w połączeniu z praktykami
  • Włączanie się w cyklicznie organizowane wydarzenia na Wydziale Studiów Edukacyjnych.

Dotychczasowe wybrane działania:

  • Organizacja I Ogólnopolskiej "Odwróconej" Konferencji dla Młodych "Rebel for Science. Co dalej?" wraz z realizacją autorskiego projektu edukacyjnego skierowanego do młodzieży szkół ponadpodstawowych pn. „Młodzież pyta – nauka odpowiada”,
  • Współorganizacja cyklicznej konferencji pn. „Strefa Projektów Edukacyjnych i Społecznych” we współpracy z kołami naukowymi UAM oraz organizacjami non-profit,
  • Współorganizacja konferencji naukowej pn. „Młodzież jako podmiot i przedmiot badań” we współpracy z Komitetem Nauk Pedagogicznych PAN i Zakładem Socjopedagogicznych Problemów Młodzieży UAM,
  • Przeprowadzenie seminarium pn. „Różowe Ogrody” we współpracy z Fundacją Pokonać Endometriozę oraz Fundacją „Różowa Skrzyneczka” dotyczącego profilaktyki zdrowia menstruacyjnego oraz inauguracją długofalowego projektu przeciwdziałania ubóstwu menstruacyjnemu wśród osób studiujących na WSE,
  • Przeprowadzenie webinarium pt. „Mózg nastolatka, czyli maszyna zmian”,
  • Prowadzenie działalności popularno-naukowej poprzez m.in. współtworzenie warsztatów i wydarzeń w ramach „Festiwalu Kultury Studentów Kulminacje”, „Targów Organizacji Studenckich WSE UAM”, „Dni Kół Naukowych UAM”, „Nocy Naukowców” czy „Festiwalu Kultury i Nauki”,
  • Przygotowywanie i przeprowadzanie warsztatów ze specjalistami (dotyczących m. in. neurodydaktyki, metod pracy z młodzieżą, wykorzystania metody projektu jako narzędzia pracy kreatywnej.

Plany na rok akademicki 2024/25:

  • Realizacja wieloetapowego projektu zakładającego komplementarne działania dydaktyczne i badawcze, mające na celu budowanie świadomości dzieci i młodzieży na temat ekologicznych aspektów tożsamości człowieka, jak również intensyfikację w Polsce badań oraz naukowego dyskursu ekologicznego,
  • Organizacja interaktywnej i multimedialnej wystawy o edukacji ekologicznej dla uczniów i uczennic szkół podstawowych,
  • Działania popularyzujące aktywność i świadomość ekologiczną wśród dzieci i młodzieży.