drTomasz Przybyła

Zakład Badań nad Procesem Uczenia się

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżury w semestrze zimowym:


wtorek: 10:00 - 11:00

UWAGA:

Tomasz Przybyła – adiunkt w Pracowni Badań nad Procesem Uczenia się na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadzi badania w zakresie nowych technologii edukacyjnych, technologii wspomagających edukację, kompetencji matematycznych i poznania matematycznego, zwłaszcza w kontekście aplikacji edukacyjnych wykorzystywanych w urządzeniach mobilnych. Wykonawca grantów krajowych i zagranicznych. Recenzent krajowych i międzynarodowych czasopism, Członek Sieci Edukacji Cyfrowej „Komet@”, współzałożyciel Cyberspace & Education Research Group. Pracował w kilku różnych projektach badawczych finansowanych ze środków zewnętrznych np .: 
2020-2024  advancing Social inclusion through Technology and EmPowermen, (European Cooperation in Science and Technology) – Reprezentant Polski i członek komitetu zarządzającego z nominacji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. (CA COST Action CA19104).
2017-2021 European Network on Brain Malformations – Brain imaging (Neuro-  MIG), (European Cooperation in Science and Technology) – Reprezentant Polski z nominacji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. (CA COST Action CA16118).
2014-2020 wzMOOCnij swoje kompetencje! (POWR.03.01.00-00-W054/18) Konkurs: nr POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC/18 „Kurs na MOOC” dotyczący stworzenia i realizacji kursów edukacyjnych w formie e-learningu – Wykonawca Grantu.
2014-2015  Educational and socio-cultural competencies of contemporary teachers – educational course and portal (grant from Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA and Norway Grants and co-financed by the Polish funds) (FSS/2013/IIC/W/0004) – Główny Wykonawca.
2014-2014  Bezpieczeństwo korzystania z mediów przez dzieci i młodzież (grant Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty) – Wykonawca Grantu.
2012-2013  Tablit – innowacyjny program wychowania przedszkolnego (grant EFS – POKL) (POKL.03.03.04-00-220/12-00) – Wykonawca Grantu.

Zagraniczne pobyty naukowe:
2019 Brain Malformations: A Roadmap for Future Phenotyping and Research, Weizmann Institute of Science, Rehovot (Israel).
2017  Teacher Training Institute (Belgium).
2016  Università di Firenze (Italy).

2021 Cichy, I., Kruszwicka, A., Krysman, A., Przybyla, T., Rochatka, W., Szala, E., Wawrzyniak, S., Bronikowski, M., Klichowski, M., Rokita, A. Eduball as a Method of Brain Training for Lower Performing Students with Dyslexia: A One-Year Experiment in Natural Settings, International Journal on Disability and Human Development (w druku);
2021 Przybyła, T. Wykorzystanie nowych technologii w pracy z dziećmi z dyskalkulią, „Społeczeństwo. Edukacja. Język” (w druku);
2021 Przybyła, T. Technologiczne wspomaganie uczenia się matematyki, „Studia Edukacyjne” (w druku);
2021 Przybyła, T. (red.), Liczby w cyfrowym świecie. Rozmowy o współczesnej edukacji matematycznej dziecka, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań;
2021 Przybyła, T., Duszczak, M., Kruszwicka, A., Rochatka, W., Klichowski, M. Zastosowania neurofeedbacku w edukacji matematycznej: eksperyment Speed-Math z udziałem uczniów wyższych klas szkoły podstawowej. [w:] Liczby w cyfrowym świecie. Rozmowy o współczesnej edukacji matematycznej dziecka, red. T. Przybyła. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań;
2020 Cichy, I., Kaczmarczyk, M., Wawrzyniak, S., Kruszwicka, A., Przybyla, T., Klichowski, M., Rokita, A. Participating in Physical Classes Using Eduball Stimulates Acquisition of Mathematical Knowledge and Skills by Primary School Students, Frontiers in psychology, 11;
2020 Przybyła, T., Bronikowski, M., Bzdęga, B., Cichy, I., Hofman, J., Hrybiuk, O., Kaiser, I., Kolczyńska-Przybycień, K., Rokita, A., Klichowski, M. Dziecięca matematyka, [w:] Pedagogika dziecka, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań;
2019 Przybyła, T., Klichowski, M. Neuro-edu-techno (NET) approach in studies on educational therapy for developmental delays: A case of focal cortical dysplasia,  „Studia edukacyjne”, nr 52.
2018 Macini Grazia M.S., Przybyła, T., Klichowski, M., on behalf of Neuro_mig Network (COST Action CA16118); Neuro-Mig: A European network on brain malformations, European Jurnal od Medical Genetics;
2018  Przybyła, T., Klichowski, M. Codzienne operacje arytmetyczne a problem kosztów podwójnego zadania: raport z eksperymentu behawioralnego kontrolowanego elektroencefalografem, „Studia Edukacyjne”, nr 49;
2018 Przybyła, T., Klichowski, M. „Cyfrowe liczby”: przykłady narzędzi ICT służących kształtowaniu kompetencji matematycznych ucznia poprzez stymulację praksji, Psychoedukacyjne problemy młodzieży, czyli jak być świadomym wychowawcą, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, Poznań;
2017 Klichowski, M., Przybyła, T. Does cyberspace increase young children's numerical performance? A brief overview from the perspective of cognitive neuroscience, [w:] Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.

Matematyka
Metodyka edukacji matematycznej z elementami logiki
Przygotowanie do praktyki pedagogicznej-zawodowej
Psychoprofilaktyka niepowodzeń szkolnych
Warsztat diagnostyki trudności w uczeniu się

2021 Nagroda Studentów WSE UAM – III Gala Złotego Serca Pedagoga – Pomocna Dłoń
2019  Nagroda Studentów WSE UAM – II Gala Złotego Serca Pedagoga – Maestro Dowcipu
2016  Nagroda Rektora UAM – „jednorazowe wynagrodzenie motywacyjne za rok 2016”.
2016  Nagroda Rektora UAM – „nagroda zespołowa III stopnia”.
2015  Nagroda Rektora UAM – „jednorazowe wynagrodzenie motywacyjne za rok 2015”.

Wycieczki rowerowe, film, piesza turystyka górska, muzyka (filmowa, klasyczna, alternatywna, hip-hop), majsterkowanie.

technological supporting of learning process, development of mathematical competences, mathematical cognition, educational applications in mobile devices, mathemathical difficulties, dyscalculia; Contact in Engslih, Polish, e-mail: tomaszp@amu.edu.pl

https://orcid.org/0000-0002-8309-6559