drAgnieszka Rościszewska

Zakład Badań nad Procesem Uczenia się

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze zimowym:

wtorek:  11:30 - 13;00

UWAGA:

Z wykształcenia architekt i pedagog. Doktorantka w Pracowni Badań nad Procesem Uczenia się na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W swoich badaniach korzysta z technik neuronauki poznawczej. Specjalizuje się w edukacyjnych zastosowaniach neurofeedbacku, poszukuje nowych sposobów wykorzystania tej metody. Autorka artykułów naukowych publikowanych w Polsce i za granicą, uczestniczka krajowych i międzynarodowych projektów badawczych.


https://scholar.google.pl/citations?user=q2pB3oUAAAAJ&hl=en

https://orcid.org/0000-0001-7834-2316

S. Wawrzyniak, I. Cichy, A. R. Matias, D. Pawlik, A. Kruszwicka, M. Klichowski, A. Rokita, Physical Activity With Eduball Stimulates Graphomotor Skills in Primary School Students, „Frontiers in Psychology” 2021, vol. 12, nr 614138;
T. Przybyła, M. Duszczak, A. Kruszwicka, W. Rochatka, M. Klichowski, Zastosowania neurofeedbacku w edukacji matematycznej: eksperyment Speed-Math z udziałem uczniów wyższych klas szkoły podstawowej, w: Liczby w cyfrowym świecie. Rozmowy o współczesnej edukacji matematycznej dziecka, T. Przybyła (red.), Poznań, 2021; 
I. Cichy, M. Kaczmarczyk, S. Wawrzyniak, A. Kruszwicka, T. Przybyła, M. Klichowski, A. Rokita, Participating in Physical Classes Using Eduball Stimulates Acquisition of Mathematical Knowledge and Skills by Primary School Students, „Frontiers in Psychology” 2020, vol. 11, nr 2194;
A. Kruszwicka, M. Duszczak, M. Klichowski, Edukacyjne obiekty w cyberparkach: Analiza Pool of Examples projektu COST Action TU1306, w: Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych, E. Solarczyk-Ambrozik, M. Christoph, R. Konieczna-Woźniak (red.), Poznań, 2020;
A. Kruszwicka, J. Bałachowicz, A. Klichowska, Jak dziecko poznaje przyrodę?, w: Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, H. M. Krauze-Sikorska, M. Klichowski (red.), Poznań, 2020;
A. Kruszwicka, M. Klichowski, Cyberparki jako hybrydowe przestrzenie uczenia się: rozważania na marginesie projektu COST, „Kwartalnik Pedagogiczny” 2019 vol. 64, nr 1 (251).

Zainteresowania naukowe:

Procesy kognitywne, wspieranie procesu uczenia się, edukacyjne zastosowania neurofeedbacku, neuronauka poznawcza, EduBall, pedagogika miejsca, edukacja architektoniczna, skautowe i harcerskie systemy wychowania

Kierownictwo i uczestnictwo w projektach badawczych:

MC Substitute w grancie European Cooperation in Science and Technology action: Dynamics of Placemaking and Digitization in Europe´s Cities, o numerze CA COST Action CA18204

Udział w grupach i zespołach badawczych:

MC Substitute w grancie European Cooperation in Science and Technology action: Dynamics of Placemaking and Digitization in Europe´s Cities, o numerze CA COST Action CA18204

Nagroda dziekana Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej za uzyskanie najlepszych wyników w nauce.

Dyplom z wyróżnieniem.

Wędrówka górska, podróże kulinarne.

technological supporting of learning process, educational uses of neurofeedback, EduCall, cognitive neuroscience, cognitive processes, place pedagogy, architectural education, scout educational systems; contact in Polish and English, e-mail: agnieszka.kruszwicka@amu.edu.pl

https://orcid.org/0000-0001-7834-2316