drMichalina Kasprzak

Pracownia Badań nad Procesem Uczenia się

Link do kanału spotkań w aplikacji MS Teams - przejdź

Dyżur w semestrze  letnim:

I połowa semestru:
poniedziałek: 8:15 – 9:45

II połowa semestru:
poniedziałek: 9:30 – 11:00

Dyżury studia niestacjonarne:
06.04.2024: 15:00 – 17:15
18.05.2024: 9:00 – 11:15
15.06.2024: 9:00 – 11:15

UWAGA:

dr Michalina Kasprzak informuje, że dyżur 25.03.2024 nie odbędzie się z powodu choroby. Dyżur zostanie odrobiony 8.04.2024 w g. 16:30-18:00.

Michalina Kasprzak, doktor nauk społecznych, adiunkt. Z wykształcenia pedagog i logopeda. Prowadzi badania w zakresie determinantów i optymalizacji procesu uczenia się wśród dzieci dwu i wielojęzycznych. Ważnym obszarem jej zainteresowań badawczych jest także pedagogika twórczości i arteterapia. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych. Od 2022 jest członkiem Management Committee w akcji COST nr CA21114: CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE). Od 2022 roku jest kierownikiem grantu Polish PIE: “Pedagogical innovations in Polish diaspora education. Supporting teachers’ competences in bilingual and multilingual environment” (KA220-SCH) oraz członkiem projektu CARE/SS: “Critical ARts Education for Sustainable Societies” (KA220-HED), dofinansowanych przez UE. Wydziałowy koordynator ds. Stella Programme I koordynator ds. różnic programowych. Opiekun Koła Naukowego Pedagogów-Terapeutów AGO. W latach 2014-2019 administrator programu Erasmus+ na WSE UAM. W latach 2012-2019 stypendystka programu Erasmus+ w różnych regionach Hiszpanii (Jaen, Teruel, Tarragona, Barcelona).

Większość publikacji, wraz z linkami do darmowych i pełnych tekstów, znajduje się na stronach:

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4106-6391


Google Scholar: https://scholar.google.pl/citations?user=1l4qYQUAAAAJ&hl=pl&oi=en


Researchgate: https://www.researchgate.net/profile/Michalina-Kasprzak


Academia.edu: https://amu.academia.edu/MichalinaKasprzak

Zainteresowania naukowe

Optymalizacja procesu uczenia się, pedagogika twórczości dzieci i młodzieży, arteterapia, dwujęzyczność, wielojęzyczność, edukacja międzykulturowa i wielokulturowa, profilaktyka, diagnoza i terapia pedagogiczna, specjalne potrzeby edukacyjne, edukacja teatralna, uczniowie zdolni (ze szczególnym uwzględnieniem zdolności twórczych i kierunkowych), terapia logopedyczna dzieci, defaworyzacja społeczna.


Funkcje w zespołach redakcyjnych

International Journal of Contemporary Management (recenzent)

Uczestnictwo w projektach badawczych

- Pedagogical innovations in Polish diaspora education. Supporting teachers’ competences in bilingual and multilingual environment (nr 2022-1-PL01-KA220-SCH-000086408) - kierownik

- CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE); (COST nr CA21114) - wykonawca

Udział w grupach i zespołach badawczych

EduTer Research Group (UAM, Wydział Studiów Edukacyjnych)

Inne
Od 2020 roku współorganizator Dwuwojewódzkiego Konkursu Matematycznego „Problemata”
Od 2018 roku Sędzia Główny (Problemy Spontaniczne) w Międzynarodowym Konkursie Twórczego Rozwiązywania Problemów „Odyseja Umysłu” (oddział: Poznań)
Od 2016 roku Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego
Od 2015 roku Członek Stowarzyszenia KLANZA (oddział: Poznań)

Theatrical Forms in Preschool and Early Childhood Education
Creative Education for Gifted Children
Art Therapy in Pedagogical Context
Metodyka zajęć wychowawczych
Metodyka pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Projektowanie edukacji włączającej i integracyjnej
Arteterapia w pracy z małym dzieckiem
Praca z dzieckiem zdolnym
Przygotowanie do praktyki pedagogicznej i zawodowej
Praktyka pedagogiczna i zawodowa

Wyróżnienia: 

2023 - Dyplom najlepszego dydaktyka przyznany przez Radę Samorządu Studentów WSE UAM.
2022 - Nagroda Rektora UAM za osiągnięcia w pracy naukowej.
2017-18 - Stypendystka Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
2016 - Nagroda Rektora UAM – nagroda zespołowa III stopnia, przyznana za książkę The Educational and Social World of a Child Discourses of Communication, Subjectivity and Cyborgization, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Adam Mickiewicz University Press, Poznań 2015.
2014 - Nagroda I stopnia w konkursie STRUNA – nagroda zespołowa: za wyprawę w projekcie Studenci UAM bez Granic (projekt AFRYKA).

Teatr i drama, śpiew, podróże, piesze wędrówki, języki i kultura krajów hiszpańskojęzycznych

learning process, child pedagogy, pedagogy of creativity, educational therapy, art therapy, comparative education, intercultural education, multilingualism; Contact in Polish, English and Spanish, e-mail: michalina.kasprzak@amu.edu.pl

https://orcid.org/0000-0003-4106-6391