mgrKarina Barecka

Pracownia Pedagogiki Szkolnej
- karsko11@amu.edu.pl
- 61 829 21 71
ul. Szamarzewskiego 89 (bud. D)
60-568 Poznań
pokój: 402, 403
Dyżur w semestrze letnim:
wtorek: 15:00 - 16:00
UWAGA:
Doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w dyscyplinie Pedagogika. Absolwentka Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM na kierunku Pedagogika, specjalność: edukacja elementarna i terapia pedagogiczna oraz Studiów Podyplomowych Logopedia.
Koordynatorka i uczestniczka projektów oraz warsztatów edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, realizowanych w ramach działalności Koła Naukowego Pedagogów-Terapeutów AGO (WSE UAM), którego była wiceprezeską w latach 2019-2022. Członkini Grupy Badawczej EduTer (2018-2022). Uczestniczka projektu naukowo-badawczego "Zaangażowanie społeczno-obywatelskie młodzieży akademickiej w okresie pandemii COVID-19 - diagnoza i uwarunkowania psychospołeczne” (2021). Uczestniczka konferencji naukowych w ramach, których przedstawiła referaty takie jak: „Prowadzenie badań jako jedna z form działalności w kole naukowym" (2019), „Projekt edukacyjny „Poszukiwacze ukrytych skarbów” dla dzieci w wieku przedszkolnym – od warsztatów stacjonarnych do spotkań zdalnych" (2020), „Działalność studencka jako podstawa budowania warsztatu przyszłego pedagoga. O projekcie edukacyjnym pt. „Poszukiwacze ukrytych skarbów" dla dzieci w wieku przedszkolnym" (2021), „STEAM as a Key to Developing the Competencies of the Future" (2021).
Czynna zawodowo logopedka, pedagożka i terapeutka pedagogiczna w jednym z poznańskich centrów medycznych.
- Barecka K., Wojczyńska A., Wawrzyniak-Beszterda R. (2023). Media elektroniczne a rozwój mowy i komunikacji dziecka. Wychowanie w Rodzinie, 30(1/2023), 97-106.
- Barecka K., Jankowiak K., Kasprzak M., Napierała I., Wojczyńska A., Działalność w kole naukowym jako przykład aktywności studentów pedagogiki, „Socjalizacja - Edukacja - Transgraniczność" 2021, nr 37, s. 37-46.
- Barecka K., Słomska A., Wojczyńska A. (2021). Education Through Art on The Example of Stanisław Wyspiański’s Artistic Work, STUDENT SCIENTIFIC BIULLETIN, No. 24/2021, pp. 11-13. UDC 37.091.33-027.22:78.
- Barecka K., Słomska A., Wojczyńska A. (2020). Creative Education for Development of Children and Youth Reading Attitiudes. STUDENT SCIENTIFIC BIULLETIN, No. 22/2020, pp. 81-84. UDC 37.016:003-028.31.
- Barecka K., Wojczyńska A., Projekt edukacyjny „Poszukiwacze ukrytych skarbów” jako przykład zastosowania metody Storyline w przedszkolu, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2020, nr 15.2 (56), s. 47-61.
Moje zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół startu zawodowego nauczycielek i nauczycieli, logopedek i logopedów, współpracy specjalistów i nauczycieli w szkołach ogólnodostępnych, w których są uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; wspierania i usprawniania rozwoju dzieci z zaburzeniami i utrudnieniami w rozwoju, rozwijania mowy i komunikacji oraz terapii miofunkcjonalnej. Interesuję się także wykorzystywaniem metod aktywizujących i ich elementów w procesie kształcenia oraz terapii logopedycznej i pedagogicznej dzieci i młodzieży.
* Podstawy diagnostyki dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
* Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli
Wędrówki po górach, fotografia, jazda rowerem
My scientific and research interests focus on the professional start of teachers, speech therapists, cooperation of specialists and teachers in public schools where there are students with special educational needs; supporting and improving the development of children with disorders and difficulties in development, developing speech and communication, and myofunctional therapy. I am also interested in the use of activation methods and their elements in the education process and speech therapy and pedagogical therapy of children and adolescents.
e-mail: karina.barecka@amu.edu.pl
https://orcid.org/0000-0003-2270-8205