Dla Kandydata
Studia 5-letnie
Studia I stopnia
Studia II stopnia
Studia podyplomowe
Dodatkowe informacje
Szybkie linki
Wydział Studiów Edukacyjnych
Dla kandydata
Dla Kandydata
Studia I stopnia
Logopedia – profilaktyka i terapia
Logopedia – profilaktyka i terapia

Tryby studiowania: stacjonarny. Czas trwania: 3 lata (6 semestrów). |
Zakład Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ul. Szamarzewskiego 89, Budynek D, piętro I, pok. 112 Kierownik: prof. zw dr hab. Iwona Chrzanowska |
Opis: |
ABSOLWENT posiadać będzie kompetencje niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela/pedagoga specjalnego/logopedy do pracy z uczniem, uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z niepełnosprawnością. Będzie przygotowany do współpracy w zespole wielospecjalistycznym, współpracy z rodziną i szerszym środowiskiem, w tym z instytucjami i organizacjami pozarządowymi wspomagającymi osoby niepełnosprawne i wymagające szczególnej pomocy. |
Przedmioty specjalnościowe: |
Przedmioty specjalnościowe: - Surdologopedia - Rozwojowe zaburzenia mowy - Dyslalia - Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego - Zaburzenia płynności mowienia - jąkanie - Metodyka postępowania logopedycznego/ Standardy postępowania logopedycznego - Praca z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu - Kultura języka polskiego - Logorytmika/ Terapia muzyczno-ruchowa - Komputer i media w terapii logopedycznej/ Współczesne media w terapii logopedycznej - Motywowanie w rozwoju i kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych - Diagnoza i konstruowanie indywidualnych programów logopedycznych - Rozwój i kształtowanie mowy dzieci z ASD - Komunikacja wspomagająca i alternatywna - Rozszczepy wargi i podniebienia - Standardy postępowania logopedycznego - Metody wychowania słuchowego - Oligofazja - Logorytmika |
Praktyki |
Zgodnie z programem studiów czas trwania praktyki na studiach I stopnia określono na 120 godz., w tym: a) 30 godz. Praktyka ogólnopedagogiczna; b) 90 godz. Praktyka logopedyczna. |
Kariera |
MOŻLIWE ZAJMOWANE STANOWISKA PRACY PO UKOŃCZENIU STUDIÓW: - nauczyciela, logopedy oraz innego pracownika pedagogicznego w placówkach systemu oświaty dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym z niepełnosprawnością) w przedszkolach, szkołach podstawowych i w gimnazjach; - wychowawcy, nauczyciela lub specjalisty współorganizującego kształcenie integracyjne, inkluzyjne; - asystenta w kształceniu integracyjnym, inkluzyjnym; - pedagoga/logopedy w: placówkach oświatowo-wychowawczych, placówkach opieki, wychowania i rehabilitacji, placówkach socjalnych i służby zdrowia, ośrodkach wczesnej interwencji i placówkach prowadzących zespoły wczesnego wspomagania rozwoju, oświatowych agendach samorządowych i organizacjach pozarządowych działających na rzecz osób niepełnosprawnych; - nauczyciela/pedagoga/logopedy prowadzącego zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym z niepełnosprawnością. POTENCJALNE MIEJSCA PRACY: - placówki oświatowo-wychowawcze (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja specjalne, integracyjne i ogólnodostępne), - poradnie specjalistyczne, - placówki opieki, wychowania i rehabilitacji, - placówki socjalne i służby zdrowia, - ośrodki wczesnej interwencji, - placówki prowadzące zespoły wczesnego wspomagania, - oświatowe agendy samorządowe, - organizacje pozarządowe, - samodzielnie tworzone miejsce pracy. |
Nasze pasje |
_ |
Absolwenci |
_ |
Wydział Studiów Edukacyjnych, ul. Szamarzewskiego 89, 60-568 Poznań, tel. +48 61 829 23 31, fax +48 61 829 21 11, e-mail: wse@amu.edu.pl
Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.