AKTUALNOŚCI

Dnia 6 lipca 2020 na platformie Teams odbyła się VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. „Education for learning society: An interdisciplinary approach”, której organizatorami byli Zakład Badań nad Procesem Uczenia się z Wydziału Studiów Edukacyjnych oraz Centrum Wsparcia Współpracy Międzynarodowej UAM. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem przez Prorektora kierującego Szkołą Doktorską UAM, Prof. dr hab. Ryszarda Naskręckiego oraz Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych, Prof. dr hab. Agnieszkę Cybal-Michalską.
Więcej...Prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska z Laboratorium Pedagogiki Szkolnej i prof. UAM dr hab. Barbara Jankowiak, kierowniczka Pracowni Psychopedagogicznych Badań nad Rozwojem Człowieka, zapraszają do zapoznania się z raportem "Kształcenie na odległość w Polsce w czasie pandemii COVID-19".
Więcej...Serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów UAM z niepełnosprawnościami na kolejną edycję Letniej Szkoły Języka Angielskiego, którą w tym roku wyjątkowo organizujemy ONLINE w dniach od 3 do 7 sierpnia 2020 r.
Koszt udziału wynosi jedynie 50 zł!
Czas pandemii COVID-19 jest dla wszystkich z nas wyzwaniem zarówno organizacyjnym, jak i intelektualnym. Jako organizatorzy corocznych letnich wydarzeń skierowanych do osób z niepełnosprawnościami, zadajemy sobie pytanie, jak funkcjonować w nowej, otaczającej nas rzeczywistości, by nie rezygnować z cyklicznych wydarzeń, a jednocześnie zapewnić komfort i bezpieczeństwo. Nie chcielibyśmy zupełnie zrezygnować z corocznych, mających już swoją tradycję obozów, dlatego postanowiliśmy przenieść je do sieci.

Badacze zajmujący się psychologią społeczną wiele lat temu opisali mechanizm rządzący zachowaniem człowieka nazywany „społecznym dowodem słuszności” (ang. social proof). Teoria ta ukazuje, że w sytuacji niepewności i braku obiektywnych lub wystarczających danych odnośnie tego, jak się zachować, czy co zrobić, źródłem informacji staje się postępowanie innych ludzi. W takich sytuacjach ludzie najczęściej całkowicie rezygnują z własnych ocen i kopiują działania innych. Taki konformizm motywowany jest potrzebą podjęcia słusznego i odpowiedniego działania, oraz poczuciem, że oceny sytuacji konstruowane przez innych są bardziej adekwatne, niż własne. Efekt ten jest tym większy, im sytuacja jest bardziej niepewna lub kryzysowa (występuje poczucie zagrożenia), im decyzja jest bardziej pilna, a poczucie kompetencji w zakresie tej decyzji niższe. Rodzi się pytanie, czy zachowanie, opinia czy decyzja sztucznej inteligencji, która stała się częścią naszego codziennego życia, może być dla ludzi podobnym źródłem informacji o tym, jak postępować. Michał Klichowski z WSE przeprowadził cykl eksperymentów, w których udowodnił, że tak właśnie jest.
Więcej...Z radością informujemy, że doktorantka Wydziału Studiów Edukacyjnych, pani mgr Agnieszka Nymś-Górna otrzymała Stypendium dr. Jana Kulczyka w najnowszej edycji konkursu. To prestiżowe wyróżnienie jest najstarszym programem stypendialnym Fundacji UAM.
Gratulujemy naszej doktorantce!

Wydział Studiów Edukacyjnych zaprasza wszystkich zainteresowanych, kandydatów i kandydatki na Dzień Kandydata UAM online.
W najbliższą sobotę 30.05.2020 w godzinach 13:00 – 14:00 odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
To niepowtarzalna okazja do czatowania z Prodziekan ds. studenckich i organizacji kształcenia Prof. UAM dr hab. Kingą Kuszak oraz przedstawicielami Rady Samorządu Studentów WSE.
Zapraszamy: https://www.facebook.com/RSSWSE/
NIE PRZEGAP!
POZNAJ WSE https://prezi.com/view/T045mgTcYa18ISkiQIrv/
Więcej...Wydział Studiów Edukacyjnych, ul. Szamarzewskiego 89, 60-568 Poznań, tel. +48 61 829 23 31, fax +48 61 829 21 11, e-mail: wse@amu.edu.pl
Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.